معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به تهدیدات پیش روی نسل جوان و نوجوان توسط رسانه های معاند گفت: رسانه ها در جهت اقناع نسل جوان باید بکوشند و جدیت داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ 10 October 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدسبحان حسنی در آیین تکریم و معارفه رییس خبرگزاری ایرنا (ایلام) با قدردانی از همه اصحاب رسانه استان، افزود: رسانه های استان در اربعین سنگ تمام گذاشتند و به خوبی شکوه اربعین را به تصویر کشیدند.

وی تاکید کرد: در شرایط امروز با توجه به اینکه دشمن درصدد کمرنگ کردن دستاوردهای نظام در تمامی بخش ها است باید رسانه ها توفیقات و دستاوردهای نظام را انعکاس دهند.

معاون استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت بالای رسانه ها در کشور برای اقناع و روشنگری افکار عمومی، یادآور شد: علاوه بر خبرگزاری ایرنا بعنوان خبرگزاری دولت که دارای نیروهای توانمند در استان است سایر رسانه های استان نیز بیشترین انگیزه در تولید محتوا دارند و دارای ظرفیت بسیاری هستند.

حسنی اضافه کرد: تنها تلاش دشمن با صرف سرمایه گذاری های هنگفت، ضربه زدن به نظام است که خوشبختانه فتنه های آنان با هوشیاری مردم خنثی شده است.

وی تلاش دشمن و جبهه استکبار را ناامن کردن خیابان ها و مراکز شهرها در کشور عنوان کرد و گفت: این اغتشاشات کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده است چراکه دشمن استکبار و منافقان با اهداف شوم خود درصدد هستند که قشر جوان را وارد اغتشاشات کنند.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اغتشاشات اخیر که مورد حمایت همه جانبه جبهه استکبار بود، گفت: مشکلات کشور در داخل با همدلی مردم و دولت حل و فصل خواهد شد و صف مطالبه گران از اغتشاش گران جدا است.

معاون استانداری ایلام: رسانه ها در جهت اقناع نسل جوان بکوشند

حسنی در ادامه به جنگ تحمیلی و نقش مسعود رجوی بعنوان کسی که در صدد ضربه زدن به نظام بود اشاره کرد و گفت: در آن شرایط مسعود رجوی به صدام دشمن ایران پیوست و کشور عراق با وجود حمایت ۳۶ کشور به ایران حمله کرد که با مقاومت و ایستادگی مردم یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از معصومه امیدی رییس پیشین خبرگزاری ایرنا مرکز ایلام برای عظیم پیرانی سرپرست جدید این خبرگزاری در ایلام آرزوی موفقیت کرد.

مدیر کل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی هم در این نشست گفت: رسانه ها باید با روشنگری های خود، اهداف شوم دشمن را برای مردم بازگو کنند.

محسن بهاروند اظهار داشت: دشمن که ۴۴ سال است از هر حربه ای برای ضربه زدن به نظام استفاده می کند امروز با سواستفاده از احساسات جوانان کم سن و سال در تلاش است تا آنان را در مقابل نظام قرار دهد.

وی اظهار داشت: نقش رسانه در تقابل با دشمن که تمام تبلیغات خود را به میدان آورده حساس و تاثیرگذار بوده و خبرنگاران باید با تولید محتوا دست های پشت پرده هجمه ها علیه ایران اسلامی را برای مردم بازگو و منعکس کنند.

وی در مورد اغتشاشات اخیر در برخی نقاط کشور افزود: در اغتشاشات اخیر دشمن نوجوانان و جوانان را که دارای احساس و هیجان بالا هستند را نشانه گرفت در حالی که این افراد شاید شناخت جامع و کاملی از ماهیت دشمنان نداشتند.

بهاروند ادامه داد: دشمن در آشوب ها کشته سازی جوانان را در دستور کار خود قرار داده تا شاید خانواده ها را هم به کف خیابان بیاورد ولی مردم با بصیرت ایران اسلامی به این دسیسه آنها وقعی نگذاشتند.

معاون استانداری ایلام: رسانه ها در جهت اقناع نسل جوان بکوشند

وی یادآور شد: طبق اعلام مسوولان میانگین سنی افراد دستگیر شده زیر ۲۵ سال است که از منظر و نگاه رسانه ای نکته ای مهم و قابل اعتنا است.

بهاروند با بیان اینکه دشمن از ابزار رسانه برای ناامن کردن کشورمان استفاده حداکثری می کند، گفت: شبکه ماهواره ای ایران اینترنشنال میلیاردها دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

به گفته وی، در اتاق های فکر کارشناسان غربی به این نتیجه رسیده اند که جنگ نظامی با ایران کارساز نیست و باید برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی جذابیت های ظاهری و آزادی های بی قید و بند اروپا و آمریکا به جوان و نوجوان ایرانی معرفی و برای جذب حداکثری آنها تلاش شود.

وی تاکید کرد: دشمن در کنار شیطنت هایی چون جنگ تحمیلی، تحریم، ترور و اغتشاشات هدف خود را در جلب مردم به کار برده تا برنامه های خود را با توان و پشتوانه مردمی جهت ایجاد خلل به نظام پیش ببرد.

معاون استانداری ایلام: رسانه ها در جهت اقناع نسل جوان بکوشند.

مدیر کل اخبار استان های خبرگزاری ایرنا به نقش مهم رسانه ها در این برهه زمانی اشاره کرد و افزود: رسانه ها دارای ۵۰ کارکرد هستند که یکی از وظایف اصلی آنها آموزش و تبیین جامعه برای بیان دستاوردهای نظام است و در برابر هجمه های تبلیغاتی دشمنان بجای شیوه تدافعی شیوه تهاجمی را انتخاب کنند.

بهاروند از رسانه های بومی استان ایلام خواست در قالب تحلیل محتواهای خود نارسایی های استان را بیان کنند تا استان از محرومیت نجات یابد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار