امپراطور در بند؛
روز گذشته خبری قابل توجه فضای مجازی قم و به صورت محدود کشور را در بر گرفت، امپراتور کوزکو دستگیر شد.  
کد خبر: ۱۰۷۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵ 13 October 2022

به گزارش تابناک قم، در سال های گذشته افراد زیادی با گذشتن از برخی از مرز ها و انجام دادن برخی فعالیت های مثبت و منفی در خطوط خاص کمدی یا طنز کوشیدند تا تیتر یک اینستاگرام بشوند. 

افرادی که ابتدا کارشان را در حوزه دوبله و لب خوانی آغاز کردند، چندی نگذشت که خود را در جایگاه طنز پرداز، کمدی‌ و صاحب سبک و صاحب ایده دیدند.

فضای مجازی را برای این افراد می توان یک تاکسی گذری تصور کرد، تاکسی که مبدا و مقصد مشخصی ندارد، فرد میخواهد در این مسیر سواره باشد حالا به هر قیمتی اما به راستی این مسیر چیست؟

در سالیان غیبت فضای مجازی به سبک کنونی افراد تحصیل کرده و فاقد تحصیل جهت مطرح شدن و رسیدن به موفقیت و درآمد تنها مسیر تخصصشان را در پیش داشتند و فضای باز و بدون اجازه ای مثل فضای مجازی پیشرویشان نبود.

این فضا بدون امتحان افراد و بررسی مدرک و تخصص به آن ها بها می دهد و یکشبه فردی که خود را در دنیای واقعی پوچ میبیند، امپراطور می شود، امپراطوری که هرچه می خواهد می پوشد، می نویسد، می گوید و میخواند.

زینب موسوی، دختری که آغاز شهرتش برنامه خندوانه بود نیز می تواند یکی از این افراد خواند. وی که متولد 1368 قم می باشد کارشناسی کامپیوتر خوانده و خالق شخصیت امپراطور کوزکو می باشد. شوخی های زینب موسوی با لحجه قمی در برنامه خندوانه یکی از تاکتیک های معروف سایر کمدین ها و طنزپردازان بود. البته این شوخی تا جایی قابل حضم است که همانند برخی فعالان اینستاگرامی به تمسخر و تحقیر نرسد.

کمدین جوان قمی با افزایش شهرتش در برنامه خندوانه امپراطوری اش را گسترش داد، کم کم شوخی ها گسترش یافت و حس قدرت بر حس شهرت غلبه کرد. اما جزئیات و نکات کار زینب موسوی چه بود؟

وی با چادری گل دار شبیه به یک چادر نماز در اتاق خود ویدیو ضبط می کرد، فرم سرکردن چادرش به اصطلاح ساده تک چشمی بود و تنها بینی اش نمایان میشد، مدلی که در بین بانوان محجبه و چادری مشاهده نمی شود.

صدا تغییر می کرد و بیانات امپراطور شروع میشد، طنز هایی که هر بار موضوعی متفاوت داشت، گاهی مکالمات تلفنی دو خانم، گاهی صحبت پیرامون اتفاقات روز مره و گاهی هم سیاست!

در ظاهر تماشای این کلیپ ها شاید فقط حس کمدی و طنز را به مخاطب القا می کرد، اما با بررسی مو شکافانه، شما فرد محجبه ای را تماشا می کردید که با چادر و حالتی اغلب تند خو اقدام به تمسخر و مضحکه می کند. مطلبی که می تواند معرف یک شخصیت از بانوان محجبه شهر قم باشد و در ادامه سوالاتی که ریشه آن در ذهن مخاطب بویژه جوانان ریشه میزند‌و بعضا تا مرز شک و تردید به اعتقادات پیش می رود.

 

 اما علت این حاشیه امن برای این امپراطور چه بود؟

 

زینب موسوی به گمان خود شخصیتی کمدی خلق کرده بود و از زبان آن ازجامعه میگفت، اتفاقی که دارای ایراد نیست چرا که این امر یک کار مطرح و معمول بین طنزپردازان و کمدین ها می باشد اما مسئله زمانی حساس می شود که این شخصیت نماینده شهر مذهبی و دارای موقعیت خاص قم معرفی می شود.

حالا حساسیت کار دو چندان می شود و برای حفظ آبروی شهر و جایگاه والای چادر باید فکری میشد که نشد، آنقدر چاره اندیشی صورت نگرفت که امپراطوری کوزکو با قدرتی که رقیبی سر راهش نمیدید به میدان اعتراضات و اغتشاشات آمد و نهایت با شکستی سنگین بازداشت شد.

به راستی اگر زینب موسوی پیش از این ها مورد نقد و بررسی و تذکر ارگان های فرهنگی و رسمی استان قرار می گرفت شاید محدوده افاضات و فعالیت هایش محدود و بدون ضربه میشد تا چنین روزی نه یک کمدین در بازداشت قرار گیرد نه نام قم با یک خبر تلخ و منفی مجدد در فضای مجازی وایرال شود.

زینب موسوی اولین و آخرین فرد این ماجرا نیست و قطعا هستند افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند و نیازمند رصد و بررسی خاص و فوری می باشند، اقدامی که اگر دستگاه های فرهنگی به خواب رفته شهر با بودجه های کلان به آن ورود نکنند مجبور خواهیم شد برای حفظ آبروی شهر و زدودن دود ناشی از آتش این افراد از شهر، هزینه های سنگین تری متحمل شویم  

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار