مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: 19 غرفه از خراسان جنوبی در نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان کشور در اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶ 07 October 2015


محمد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان کشور در اقتصاد مقاومتی از 13 تا 18 مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شده است.
وی افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها و توان بالقوه روستاها و عشایر کشور در حوزه‌های صنایع تولیدی، تبدیلی، گردشگری، اقلیمی و محیطی برگزار شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی بیان داشت: در روز آغازین و افتتاحیه این نمایشگاه نیز همایشی با حضور رئیس جمهور برگزار شد که یک‌هزار و 200 نفر از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی کشور حضور داشته و مباحثی در مورد نقش روستاها در اقتصاد کشور مطرح شد.
شفیعی تصریح کرد: در این همایش از خراسان جنوبی نیز نمایندگانی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها حضور داشتند.
وی ادامه داد: قریب به 90 نفر از روستاییان و مسئولان خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور داشته و توانمندی‌های روستایی استان را عرضه می‌کنند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در این نمایشگاه سعی کرده‌ایم تا حد توان ظرفیت‌های روستاهای استان را به نمایش بگذاریم، اذعان داشت: غرفه‌های خراسان جنوبی محصولات کشاورزی، آیین‌های سنتی، موسیقی‌های محلی و صنایع و تولیدات روستایی را معرفی می‌کنند.
شفیعی با اشاره به اهمیت شرکت در این نمایشگاه‌ها از لحاظ معرفی ظرفیت‌های استان‌های مختلف، گفت: باید بتوان در این نمایشگاه‌ها برای محصولات روستایی استان سرمایه‌گذار جذب کرد.
وی خاطرنشان کرد: محصولات استراتژیک کشاورزی خراسان جنوبی به‌ویژه زرشک و عناب در کشور ناشناخته هستند که باید با معرفی اثرات دارویی و گیاهی این محصولات برای عرضه آن به بازارهای بزرگتر سرمایه‌گذار جذب کنیم.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: به دلیل اینکه اطلاع‌رسانی کافی در روزهای نخستین برپایی این نمایشگاه صورت نگرفته، هنوز استقبال کمی وجود دارد اما پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده حجم بالایی از استقبال از این نمایشگاه انجام شود.
شفیعی یادآور شد: نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان خراسان جنوبی سال گذشته در استان برگزار شد و دومین نمایشگاه نیز آذرماه و پس از ایام محرم و صفر در استان برپا خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار