معرفی یک نویسنده و کتاب‌هایی مظلوم از جنس فرهنگ
اندراحوالات مظلومیت فرهنگ مرثیه ها سروده اند و بارها و بارها گفته اند و گفته ایم و همچنان باید گفت اما در این عرصه نیز هستند مظلوم‌ترین‌هایی که گاهی گفتن از آن‌ها در حد هفته‌ای کوتاه منحصر می‌شود و دیگر هیچ!
کد خبر: ۱۰۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱ 07 October 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، هفته دفاع مقدس هر سال یادآور رشادت‌های رزمندگان عرصه دفاع مقدس است اما به راستی صرفا محدود شدن مباحث مربوط به دوران طلایی مقاومت و ایثار حماسه سازان آن نیز می‌بایست محدود و صرفا منحصر در قاب تصاویر برخی شهدا باشد و به سادگی هر چه تمام‌تر بگذریم از حدیث دلدادگی و شرح مشتاقی شقایق‌های شهیدی که سبک زندگی‌شان اسوه و الگوی امروز و فردای ما و نسل‌های پس از ماست ...

و خوشا به غیرت آنان که همچنان و هنوز بر آن عهد که بستند هستند و در این وادی مقدس سلوک می‌کنند و با شهدا و عرش نشینانی که نه خیلی دور بلکه از میان ما بودند محشورند.

و اما امروزه و باتوجه به تأکیدهای مکرر مقام معظم رهبری در موضوع کتابخوانی و بحران جامعه‌ی امروز در رابطه با دنیای مجازی و هجوخوانی ما در رسانه های اجتماعی اعم از فیس بوک و اینستاگرام و تلگرام و لاین و وایبر و ...، به نظر می‌رسد که یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در عرصه دفاع مقدس به آن پرداخت معرفی کتاب‌های خوب از نویسندگان خوب است.

محمد خسروی‌راد، نویسنده‌ی آرام و با اخلاق مشهدی است که بیش از 20 عنوان کتاب در کارنامه‌ی نگارش خود به ثبت رسانده و در حوزه‌ی نظارت، بازنگری، ویرایش، گردآوری یا دبیری نیز بیش از 20 عنوان کتاب چاپ شده دارد.


وقتی کتابهای شهدا مثل خودشان مظلوم‌اند

یکی از کتاب‌های موفق این نویسنده «روایت دلبری» است.

«روایت دلبری» حاصل 27 جلسه مصاحبه سه ساعته با جانباز علیرضا دلبریان، یکی از غواصان گردان یاسین است که در قالب خاطره نوشته شده است.

وقتی کتابهای شهدا مثل خودشان مظلوم‌اند

کتاب «روایت دلبری» محمد خسروی راد در سال 92 به عنوان کتاب سال استان خراسان رضوی برگزیده شد.

«بی‌قرار» یکی دیگر از آثار ارزشمند محمد خسروی‌راد که مجموعه خاطرات کوتاه و خواندنی از حالات و روحیات خاص شهید حسن باقری در طول دوران کوتاه اما اثرگذارش در جنگ تحمیلی است.

این کتاب به شیوه‌ای روان و داستانی به رشته تحریر در آمده است.

وقتی کتابهای شهدا مثل خودشان مظلوم‌اند

کتاب‌های «آب و آتش»، «عکس رنگی مشترک»، «روی پدهای مجنون»، «سحرخوان»، «چشمه بیدار حماسه»، «شکارچی تانک»، «جایزه دیگر»، « فریاد در تاکستان»، «یکی برای همه»، « حالا که بزرگ شده‌ایم»، « داستان غم انگیز قهر»، «ساندویچ محبت»، «شاگرد اول»، «حرف حساب»، «بی‌قرار» و «حکایت سال‌های بارانی» از جمله آثار دیگر این نویسنده‌ی ارزشی کشور است.

کتاب «حکایت سال‌های بارانی» در سال 76 به عنوان کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شد.

وقتی کتابهای شهدا مثل خودشان مظلوم‌اند
همچنین کتاب‌های «شرح آسمان» و «درصدهای مزاحم»  از آثار در دست چاپ این نویسنده می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار