مدیرکل پُست استان گفت: اصفهان در نصب پلاک‌های پستی هوشمند در کشور پیشرو است و این پلاک ها در چهار منطقه شهر نصب شده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ 18 October 2022

مدیرکل پُست استان اصفهان با بیان اینکه پلاک‌های پستی هوشمند تاکنون در چهار منطقه شهرداری اصفهان شامل ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۴ به طور کامل نصب شده، گفت: پلاک‌های پستی هوشمند آبی دارای بارکُد و نشانگر کد پستی ۱۰ رقمی هستند و به عنوان یکی از ابزار‌های ارائه خدمات هوشمند می‌تواند برای انواع خدمات مانند پست، تلفن، آب، برق و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
حمید باقری با اشاره به این که در بارکد مندرج روی پلاک، اطلاعات ملک و سایر خدمات قابل مشاهده است، افزود: این امکان برای همه دستگاه‌های خدمات رسان فراهم شده تا اطلاعات مربوط به هر واحد را در این پلاک، بارگذاری و سپس از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه نصب پلاک‌های شهری یکی از پیش نیاز‌های اجرای طرح " نشانی ملی استاندارد ایرانیان " و سامانه جامع اطلاعات مکانی (gnaf) است، گفت: طرح ملی "جی‌نف" با هدف یکسان‌سازی نشانی همه شهروندان در حال اجراست و کُد پستی ۱۰ رقمی نمایانگر هویت مکانی یک فرد خواهد بود.
سامانه جامع اطلاعات مکانی (gnaf) امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار