مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: ۳۰۰ اثر به سومین همایش ملی کتاب سال بانوان که ۳۰ آبان ماه در جامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود، رسیده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ 02 November 2022

به گزارش تابناک قم، سیده زهره برقعی در جمع خبرنگاران، افزود: دین اسلام به مساله علم‌اندوزی و پژوهش به‌ویژه کتابت آن اهمیت فراوانی داده تا جایی که خداوند در قرآن به قلم و آنچه نوشته می‌شود، قسم یاد کرده است.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه نشر معارف اسلامی است، اضافه کرد: تالیف بهترین راه برای نشر کتاب‌های ماندگار و اثرگذار است و به برکت انقلاب اسلامی بانوان در عرصه‌هایی از جمله پژوهشی، علمی و فرهنگی ورود کرده و توفیقات زیادی کسب کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که در برخی عرصه‌ها باید توفیقات بیشتری کسب شود، ادامه داد: پژوهش از مباحثی است که نیازمند حضور بیشتر بانوان است و جامعه الزهرا(س) به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه شیعه خواهران، همایش کتاب سال را برای بانوان برگزار می‌کند تا ظرفیت علمی موجود بین خواهران را شناسایی کرده و برای ارتقای آن، برنامه‌ ریزی کند.

برقعی بیان کرد: ویژگی بارز این همایش بالاتر بودن سطح علمی آثار رسیده نسبت به همایش‌های قبلی است.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) نیز در این نشست گفت: ارتقا و کیفیت‌بخشی به آثار به‌ویژه در عرصه مطالبات زن و خانواده از اهداف برگزاری سومین همایش ملی کتاب سال بانوان است و رویکرد تالیف محوری از سیاست‌های اجرایی همایش است.

ریحانه حقانی افزود: ۳۰۰ اثر در قالب کتاب تالیفی و مقالات و در موضوع های قرآن و حدیث، فقه و حقوق، منطق، فلسفه و کلام، زن و خانواده، ادبیات و هنر، اخلاق و عرفان، تاریخ، سیره و تراجم، تفسیر و علوم قرآن، علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، علوم تربیتی و روانشناسی به دبیرخانه همایش رسیده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۷ اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی راه یافت و در نهایت ۳۵ اثر به مرحله پایانی و کمیته علمی رسید که این آثار از لحاظ محتوا، موضوع، کیفیت و کمیت مورد ارزیابی قرار گرفت و  برگزیدگان و شایستگان تقدیر انتخاب شدند.

وی با بیان این‌که همایش کتاب سال بانوان در سطح کشور و در سطوح حوزوی و دانشگاهی برگزار شد، ادامه داد: در بخش ویژه که با موضوع «زن و خانواده» ترتیب یافت، آقایان هم می‌توانستند آثار خود را ارسال کنند.

به گفته حقانی، سومین همایش ملی کتاب سال حوزه، ۳۰ آبان ماه ساعت ۹ تا ۱۲ با سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در جامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود.

حدود ۲۰ هزار طلبه در سطوح یک تا چهار و دوره عالی جامعه الزهرا(س) تحصیل می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار