رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: به لحاظ ذخیره استراتژیک در بهترین وضعیت ممکن قرار داریم و تا خرداد سال آینده غلات ما در سیلو ها یا بنادر موجود است.  
کد خبر: ۱۰۷۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ 06 November 2022

به گزارش تابناک تبریز، "اکبر فتحی" رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی صبح امروز 15 آبان‌ماه با حضور در نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تبریز به آخرین وضعیت منابع ذخیره شده اشاره کرد و گفت: جنگ اوکراین و روسیه در دنیا منجر به خطر افتادن امنیت غذایی در تمامی دنیا شد، ایران در این جنگ کمترین آسیب را داشته است. 
وی ادامه داد: اگر چه بارندگی کمتری در سال های اخیر داشته ایم اما خوشبختانه در تولید محصولات اساسی اتفاق خوبی رخ داده است و ۷/۵ میلیون تن گندم خریداری شده است. 
فتحی تصریح کرد: سیاسیت اولیه ای که در ابتدای دولت اتخاد شد باعث شد کشاورزان محصولات تولیدی را به شرکت خدمات بازرگانی دولت تحویل بدهند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: به لحاظ ذخیره استراتژیک در بهترین وضعیت ممکن قرار داریم و تا خرداد سال آینده غلات ما در سیلو ها یا بنادر موجود است. 
وی در ادامه به زیبا سازی کشاورزی برخی از مناطق تبریز اشاره کرد و افزود: قراملکی ها سبزی کاری را چندین سال است که انجام داده و آموخته اند، ما علاقمند هستیم تا در اراضی آذربایجان، پارک بزرگ این اتفاق بیفتد؛ ما علاقمند هستیم تا در آن مناطق زیبا سازی انجام بگیرد تا مردم هم بتوانند استفاده کنند و چاه های آبیاری آن ها را به لوله کشی مجهز کرده ایم. 
فتحی در پایان خاطرنشان کرد: تفاهماتی که بین کشاورزی و شهرداری در تهران حاکم است را باید به استان خودمان نیز بیاوریم.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :