رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام
رییس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام افزایش ۱۸ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه های جامع علمی کاربردی ایلام در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ 08 November 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر منصور احمدی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری است که در دهه ۱۳۷۰ به تصویب رسید و هم اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز آموزشی زیر مجموعه ی این دانشگاه هستند که دانشجویان را در رشته‌های مختلف مهارتی در سراسر کشور آموزش می دهند.

وی افزود: این مرکز با هدف ارتقاء سطح مهارت و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان مرکز آموزش تشکیل و در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو جذب می کند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام گفت: هدف از تأسیس این دانشگاه افزایش مهارت نیروهای فعال بوده و در این راستا موفق عمل کرده است.

تحصیل ۴ هزار دانشجو در مراکز آموزشی علمی کاربردی استان ایلام

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۴ هزار دانشجو در ده مرکز آموزشی علمی کاربردی سطح استان مشغول تحصیل بوده که ۶۰ درصد از این تعداد مرد هستند.

احمدی بیان داشت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱ حدود دو هزار دانشجو جذب مراکز جامعه علمی کاربردی استان شده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: فارغ‌ التحصیلان این دانشگاه در راستای آموزش های مهارتی که دیده اند به سوی بازار هدایت می شوند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام تصریح کرد: در این مراکز ۴۳۵ استاد به صورت حق التدریس مشغول به کار هستند.

اخذ مجوز رشته های جدید مرتبط با نیاز جامعه در دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام

وی افزود: با توجه به نیاز جامعه دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش می شود مجوز رشته های مورد نیاز اخذ و به صورت تخصصی در مراکز آموزش داده شود.

احمدی گفت: در حال حاضر ٧٣ کد رشته محل در مقطع کاردانی و ٧٣ کد رشته محل نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به دانشجویان آموزش داده می شود.

 اولویت فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام جهاد تبیین است

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به فعالیت‌های فرهنگی به ویژه جهاد تبیین را از اولویت‌های فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام دانست.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام همچنین در حوزه پژوهش از رشد فعالیت های این حوزه خبر داد و افزود : تأسیس خانه خلاق و مراکز رشد و نوآوری در مراکز آموزشی تحت نظارت در راستای توجه به اقتصاد دانش بنیان از دیگر اولویت‌های دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری است.

احمدی عنوان کرد: رشته های کاردانی حرفه ای مدیریت بهره وری واحدهای صنفی، روابط عمومی، جوشکاری، ارتباطات و فناوری اطلاعات(ICT)، امور فرهنگی، برق صنعتی و .. برخی از رشته های مورد استقبال دانشگاه است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار