پس از گذشت چندین سال از بلاتکلیفی در وضعیت کارخانه "آرد کلوکز و نشاسته یاسوج" هنوز اقدام قاطعانه‌ای برای بازگشایی کامل آن از سوی مسئولان انجام نشده است.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ 09 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کارخانه آرد و نشاسته یاسوج ۲۷ سال پیش با ظرفیت تولیدی ۱۲۷ هزار تن تاسیس شد.

کارخانه آرد یاسوج که در استان کهکیلویه و بویراحمد واقع شده با حداقل ظرفیت در حالی فعالیت می‌کند که وضعیت بخش‌های نشاسته، گلوکز، دکتوز و خوراک دام آن بعد از چندین سال هنوز مشخص نیست.

وی می‌افزاید: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان یاسوج و اینکه شرکت آرد در صورت راه‌اندازی کامل می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳۰۰ کارگر به‌صورت مستقیم باشد، از مسئولان می‌خواهند برای تکمیل فعالیت این کارخانه، هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

مدیرعامل این کارخانه که به تازگی مدیریت کارخانه را به عهده کرفته میگوید:در سفر ریاست جمهوری برای راه اندازی بهش‌های مختلف این کارخانه ۶۵ میلیارد تومان تصویب شد، اما تا کنون هیچ مسئولی برای جذب این اعتبار همت نکرده است.

فرمانده سپاه فتح استان که در بازدید از این کارخانه با دیدن بخش‌های مختلف کارخانه و دستگاه‌های بروز شگفت زده شده بود گفت:خوابیدن چنین صنعت بزرگی در استان ضعف بزرگی است که مسئولان باید به آن رسیدگی کنند.

یکی از کارگران کارخانه آرد یاسوج در تشریح مشکلات این واحد تولیدی گفت: بخش آرد کارخانه با حداقل ظرفیت کار می‌کند.

در عین حال دستگاه‌ها مستهلک شده‌اند، ولی در صورت نوسازی و افزایش سهمیه با تمام توان به فعالیت ادامه می‌دهیم.

ماشین آلات تولید نشاسته بعد از ۳۰ سال بلاتکلیفی از رده خارج شده‌اند.

طبق اظهارات وی؛ زمانی آرد این کارخانه جزو برند برتر و شناخته شده در کشور بوده و کارخانجات معتبر و بزرگ کشوری نیز مشتریان گلوکز این کارخانه بودند، اما حال با رکود این کارخانه، شرکت‌های دیگری در کشور جای آن را گرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار