مدیرکل فن‌آوری اطلاعات قم:
مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قم با اشاره به رشد ۱۳.۹ درصدی ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در این استان گفت: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در نیمه نخست سال قبل، ۱۱۲.۶۴ درصد بوده که در مدت مشابه سال جاری به ۱۲۶.۵۴ درصد ارتقا یافته‌است.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ 12 November 2022

به گزارش تابناک قم، جواد غلام‌پور ضمن بیان مطلب فوق و در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت پوشش اینترنت اعم از ثابت و سیار در استان افزود: تعداد مشترکان پهن باند سیار تا پایان نیمه نخست سال قبل، یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۸۶۴ و امسال نیز یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۹۷ مشترک است.

وی کم شدن  پنجاه و یک صدم درصدی ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت را مورد توجه قرار داد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در ۶ ماهه آغازین سال قبل، ۱۳.۸۲ و امسال ۱۳.۳۱ درصد است.

غلام‌پور اضافه کرد: آمار مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت در ۶ ماهه آغازین سال ۱۴۰۰، یکصد و ۹۶ هزار و ۶۵۳ بود و این رقم در سال جاری ۱۸۸ هزار و ۵۴۰ است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد از ۲۲۵ روستای دارای سکنه و ۱۰۰ درصد ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیز از اینترنت ثابت برخوردار هستند.

این مسئول در پاسخ به این سوال که چند درصد مشترکان اینترنت کشور در قم هستند و کیفیت پهنای باند این استان نیز چگونه است؟ گفت: سهم مشترکان اینترنت سیار از کل مشترکان اینترنت سیار کشور ۱.۷۷ درصد و سهم مشترکان اینترنت ثابت نیز ۱.۷۲ درصد است.

وی با ذکر رشد ۱۵۵ درصدی پهنای باند ورودی استان قم خاطرنشان کرد: پهنای باند ورودی استان در شهریورماه سال قبل، ۳۶۰ گیگابیت بوده که امسال به ۹۶۰ گیگابیت رسیده‌است.

مدیرکل ارتباطات قم در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ها و طرح‌هایی برای بهتر شدن پهنای باند استان وجود دارد، طرح‌های توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه، شبکه انتقال ارتباطات روستایی بر بستر فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات در استان را از جمله آن دانست و بیان داشت: توسعه شبکه تلفن همراه در نقاط دارای ضعف پوشش نیز از دیگر طرح‌ها به شمار می‌آید.

غلام‌پور در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر آمار مشترکان اینترنت‌ فیبرنوری یا اف.تی.تی.ایکس و وی.دی.اس.ال با اشاره به افزایش ۹۷۲ مشترک اینترنت فیبرنوری افزود: تعداد مشترکان و خدمات گیرندگان اینترنت فیبرنوری در پایان نیمه اول سال گذشته، سه هزار و ۴۳۴ مشترک و در مدت مشابه امسال نیز چهار هزار و ۴۰۶ مشترک بوده‌است.

وی با اشاره به اضافه شدن چهارهزار و ۶۹۷ مشترک به مجموع مشترکان اینترنت وی.دی.اس.ال استان گفت: تعداد مشترکان و خدمات گیرندگان این نوع اینترنت در پایان نیمه نخست سال قبل، ۱۰ هزار و ۷۳۵ مشترک بوده که امسال به ۱۵ هزار و ۴۳۲ مشترک افزایش یافت.

مدیرکل فن‌آوری اطلاعات قم در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سوالی در رابطه با طرح توسعه اینترنت نسل پنجم همراه در استان یادآور شد: تاکنون ۲ ایستگاه ارتباطی نسل پنجم تلفن همراه نصب و راه‌اندازی شده و برای احداث سه ایستگاه دیگر نیز تا پایان دی‌ماه امسال برنامه‌ریزی صورت گرفته‌است.

غلام‌پور همچنین در پاسخ به این پرسش که چند دکل و سایت مخابراتی متعلق به سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل در استان نصب و راه‌اندازی شده گفت: تعداد ۳۳۹ سایت نسل دوم، ۳۱۲ سایت نسل سوم و ۳۲۹ سایت نسل سوم تلفن همراه در استان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۸۵ سایت نسل دوم و ۱۹۱ سایت نسل سوم و ۱۹۴ سایت نسل چهارم ایرانسل گفت: برای رایتل هیچ سایت نسل دوم و چهارم وجود ندارد، و تنها ۴۴ سایت نسل سوم این اپراتور نصب شده‌است.

 مدیرکل ارتباطات قم مجموع مشترکان اعتباری و دائمی همراه اول را در نیمه نخست سال گذشته یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۸۹۶ و امسال نیز یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۴۰۳ مشترک دانست و گفت: ۱۱۵ هزار و ۵۳۴ مشترک بیشتر شده‌است.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۷۳ هزار و ۴۳۷ مشترک به مشترکان ایرانسل در استان تصریح کرد: تعداد مشترکان این اپراتور از ۷۳۲ هزار و ۱۵۰ مشترک در سال گذشته به ۸۰۵ هزار و ۶۲۳ مشترک در سال جاری رسیده‌است.

 غلام‌پور در پایان با اشاره به افزایش چهارهزار و ۷۴۰ مشترک رایتل بیان کرد: آمار تعداد مشترکان این اپراتور همراه در نیمه نخست سال قبل، ۷۶ هزار و ۷۹۴ و امسال هم ۸۱ هزار و ۵۳۴ مشترک است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار