مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: دستگاه‌های فرآورش سیار MOS و MOT در  این شرکت در یک سال گذشته از سوزاندن ۲۲۵ هزار بشکه نفت در این شرکت جلوگیری کرد.
کد خبر: ۱۰۷۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ 14 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مهرداد کاهکش افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و به کارگیری دستگاه‌های فراورش نفت خام، سالانه از سوزاندن هزاران بشکه نفت در گودال‌های سوخت در محل چاه‌های نفت جلوگیری می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بیان کرد: انجام آزمایش‌های جریانی در گذشته از طریق جریان دادن چاه به گودال سوخت سرچاهی صورت می‌گرفت و این عملیات موجب آلودگی محیط زیست و هدر رفت سرمایه ملی می‌شد.

 

کاهکش با اشاره به نقش دستگاه‌های تفکیک گر سیار نفت، یادآور شد: این دستگاه‌ها منجر به کاهش حجم نفت سوزانده شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدر رفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در اتخاذ تصمیم مقتضی جهت توسعه میادین، انجام عملیات در راستای بهره برداری به موقع از چاه و طراحی تسهیلات فراورش مناسب میدان نفتی شده است.

 

وی با بیان اینکه، توسعه صنایع نفت و گاز بدون توجه به تأثیرات آن بر محیط زیست، موجب بروز بحران‌های زیست محیطی می‌شود ادامه داد: این شرکت به عنوان دومین تولید کننده نفت کشور همواره خود را متعهد به حفظ محیط زیست پیرامونی خود می‌داند.

 

وی گفت: کارکنان صنعت نفت و گاز گچساران در یک سال گذشته موفق به تعمیر اساسی ۵۸ دستگاه مخزن تحت فشار درون واحدی و سرچاهی، تعمیر کلی ۱۵۲ دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل ۵۳ دستگاه ذخیره، خشک کننده و مولد هوا، ۴۶ دستگاه الکتروموتور، ترانسفورمر و رله‌های حفاظتی، ۴۴ دستگاه تلمبه‌های نفت، آب صنعتی، آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی، پنج دستگاه دیزل آتش نشانی و ۲ دستگاه توربین گازی شدند.

 

کاهکش با اشاره به روند موفقیت آمیز افزایش تولید در صنعت نفت کشور، اضافه کرد: در همین راستا ۷۸ مورد تعمیر کلی، ایمن سازی و توپک رانی خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها و تفکیک گر‌ها در کنار ۲۰۸ مورد تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات، ۱۵۱ مورد فرایندی و نصب یا تعویض صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه ها، ۱۶۲ مورد رفع نشتی از خطوط لوله نفت، آب و پساب واحد‌ها و ۳۲ مورد تعویض کروژن کوپن از دیگر اقدامات کارکنان پرتلاش صنعت نفت گچساران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار