آیت الله مجتهدشبستری در مراسم بهره‌برداری از پروژه بازسازی مسجد جامع ورزقان:
به گزارش تابناک تبریز حضرت آیت الله محسن مجتهدشبستری، ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه بازسازی مسجد جامع ورزقان که در جریان زلزله‌زده سال ۱۳۹۱ به صورت کامل تخریب شده بود، اظهار داشتند: در شرایطی که تهاجم فرهنگی غوغا می کند، مساجد پناهگاه، ملجأ و خانه امنی برای جوان ها محسوب شود.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 07 October 2015

ایشان با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی ایران از تهاجم نظامی و تحریم اقتصادی نتوانسته‌اند به اهداف شوم خود برسند و جنگ تمام عیار فرهنگی را بیش از پیش تشدید کرده‌اند، خاطرنشان کردند: مساجد باید سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل دشمن باشند، از این رو متولیان مساجد به فکر جذب حداکثری باشند.

نماینده ولی فقیه  در آذربایجان شرقی با بیان این‌که احیای جایگاه اصلی مساجد در نظام اسلامی می تواند بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را برطرف کند. تصریح کردند: امروز جامعه اسلامی با هجمه مختلف فرهنگی و اعتقادی و فکری دشمنان روبرو است، در چنین شرایطی عمران معنوی، فرهنگی و قرآنی مساجد مهم تر از آبادانی فیزیکی و سخت افزاری مساجد است.

ایشان، با تأکید بر تبدیل مساجد به مراکز تربیت نیروهای متخصص و متعهد جامعه اسلامی شوند، از اقدام شهرداری تهران در بازسازی مسجد جامع ورزقان تقدیر کرده و افزودند: هرچه در مسائل فرهنگی هزینه شود، عین سرمایه‌گذاری برای آینده نظام اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، همچنین خواستار مشارکت عموم مردم و خیرین در بازسازی دیگر مساجد مناطق زلزله‌زده شده و گفتند: رمز پیروزی تمام امت‌ها وحدت است، وحدت حقیقی در مساجد تجلی می یابد، امروز تنها راه مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان، ارائه برنامه‌های فرهنگی ارزشمند برای جذب جوانان به مساجد است.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری، در بخش دیگری از بیاناتشان، ضمن تسلیت جان باختن هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام در جریان حادثه منا اظهار داشتند: بی کفایتی و بی لیاقتی آل‌سعود در برگزاری کنگره عظیم حج بیش از پیش نمایان شده است، امروز رژیم نامشروع آل سعود در صف استکبار و استعمار غرب به جان مسلمانان افتاده است.

ایشان با اشاره به کشتار هزاران نفر از زنان و کودکان مظلوم یمنی از سوی جنگنده های آل سعود خاطرنشان کردند: رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجب تغییر لحن مقامات سعودی شد، البته باید مرگ بر آل سعود را به شعارهای همیشگی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل ضمیمه کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار