سرپرست پلیس فتا استان:
سرپرست پلیس فتا استان در خصوص ضرورت رعایت نکات امنیتی در ایجاد گروه در شبکه‌های اجتماعی به منظور پیشگیری از دسترسی غیر مجاز مجرمان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 17 November 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علیرضا یعقوبی اظهار کرد: برخی از مجرمان سایبری با دسترسی به لینک های عضویت در گروه ها اقدام به انتشار محتوای مجرمانه و ایجاد مزاحمت برای اعضای گروه می‌کنند.

وی افزود: برخی مجرمان سایبری با سوء استفاده از هویت افراد عضو این گروه ها برای آنها ایجاد مزاحمت و اقدام به تهدید و اخاذی از آنان می کنند.

سرپرست پلیس فتا استان تصریح کرد: ادمین‌های این گروه‌ها می‌توانند با رعایت نکات امنیتی خصوصا اضافه کردن اعضاء از طریق شماره تلفن آنان، از انتشار محتوای مجرمانه و بروز مشکلات پیشگیری کنند.

وی گفت: در صورت عضویت اعضای تأیید هویت شده صرفاً از طریق شماره تلفن و عدم ارسال و معرفی لینک عضویت به اشخاص، امکان ورود افراد غیر مجاز و درج محتوا وجود نخواهد داشت.

یعقوبی خاطر نشان کرد: از ادمین های گروه ها خصوصا گروه های خانواده ای، شغلی،طایفه ای و... تقاضا داریم از شبکه های اجتماعی بومی به عنوان بستر آموزشی استفاده کنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار