سال ۱۳۸۷ تصمیم گرفتم که پدر و مادر خود را با خودرو شخصی به پای بوس حضرت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس ببرم ابتدا خودرو پیکان RD خود را برای سفری طولانی آماده نموده و سپس به اتفاق والدین ، پسر ارشدم حسین آقا و عمویش محمد آقا که یک شش ماه از ایشان کوچکتر است، پس از اقامه نماز صبح سوار بر خودرو و به طرف مشهد امام رضا حرکت کردیم .
کد خبر: ۱۰۷۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ 17 November 2022

به نام خدا

روزی روزگاری

خاطرات غلامعباس حسن پور

قسمت هفتاد و یکم

سال ۱۳۸۷ تصمیم گرفتم که پدر و مادر خود را با خودرو شخصی به پای بوس حضرت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس ببرم ابتدا خودرو پیکان RD خود را برای سفری طولانی آماده نموده و سپس به اتفاق والدین ، پسر ارشدم حسین آقا و عمویش محمد آقا که یک شش ماه از ایشان کوچکتر است،  پس از اقامه نماز صبح سوار بر خودرو و به طرف مشهد امام رضا حرکت کردیم .

ساعت هشت و نیم صبح به شهرستان گرمسار رسیدیم در ابتدای شهر گرمسار در پارک با صفایی توقف و صبحانه خود را صرف نمودیم و سپس حرکت کرده و در ساعت چهارده همان روز به ابتدای شهر دامغان رسیده و در پارکی زیر سایه درخت اتراق نموده و پس از خواندن نماز ظهر و عصر ناهارخود را که از قبل آماده کرده بودیم را میل نمودیم و پس از استراحتی کوتاه به راه خود ادامه داده و ساعت بیست و دو  به شهر نیشابور رسیدیم .

از رانندگی طولانی خسته شده بودم به پدر پیشنهاد دادم که شب را در نیشابور بمانیم .

شب را در جوار مرقد مطهر امام زاده محمد محروق ماندیم .

قبر این امام زاده عظیم الشان در باغ موزه ای بزرگ قرار دارد و آرامگاه خیام شاعر معروف ایرانی هم در آنجا قرار دارد .

محروق به معنای در آتش سوخته است و نقل قول از  خدام آن امام زاده ، دشمنان اهل بیت اطهار پیکر مطهر امامزاده را پس از شهادت به آتش کشیده اند .

 به خاطر همین حادثه به امامزاده محروق معروف شده است .

در آن باغ بزرگ دوازده اتاق وجود دارد که آن اتاق ها را به ازای دریافت مبلغ کمی و برای یک شب به زوار امام رضا  اجاره می دهند و اگر به خانواده ای اتاق نرسد،اجازه دارند ، در محوطه چادر مسافرتی خود را مستقر نموده و در ساعت هشت صبح چادر ها را جمع نمایند .

در آن مکان امکانات سرویس بهداشتی ، حمام و ظرفشویی و آب جوش وجود دارد و در بیرون از باغ هم حدود دوازده دهنه مغازه وجود دارد که مسافران مایحتاح خود را از آن مغازه ها خریداری

می نمایند .

توصیه بنده به زوار امام رضا این است که اگر مایل باشند یک شب را در جوار آن امام زاده معزز بیتوته نمایند .

صبح آن روز بعد از صرف صبحانه به طرف مشهد حرکت و ساعت ده صبح به مقصد رسیده و در خیابان امام رضا در میهمانسرای نور  متعلق به سپاه ناحیه مرکزی اقامت گزیدیم .

در آن میهمانسرا یک سوئیت کوچک تحویل گرفته و با استفاده از امکانات موجود غذای خود را طبخ

می نمودیم .  پدرم که سحر خیز بود بعضی از روز ها برای صبحانه از بیرون حلیم داغ خریداری می کرد .

چهار روز در جوار امام رئوف بودیم و  مضجع شریف آن حضرت را زیارت و با دعا و نماز از جوار امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بهره بردیم .

خداوند به همه ی ما توفیق دهد که از زائرین حقیقی مرقد مطهر ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین باشیم .

خاطره ادامه دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار