برنامه های هفته ملی کودک (16 تا 21 مهر ماه سال جاری) از سوی کارشناس برنامه کودکان معاونت بهداشتی مرکز بهداشت استان کرمانشاه اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 08 October 2015
برنامه های هفته ملی کودک (16 تا 21 مهر ماه سال جاری) از سوی کارشناس برنامه کودکان معاونت بهداشتی مرکز بهداشت استان کرمانشاه اعلام شد.

بدیعه پاکدین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 16 مهر ماه روز جهانی کودک و آغاز هفته ملی کودک است که با شعار 'بال از تو، پرواز از من' نامگذاری شده است.

وی با تاکید براینکه سلامتی جز نخستین حقوق اولیه هر کودکی است ادامه داد: فعالیت این معاونت بهداشتی در هفته ملی کودک هماهنگ با سایر سازمان ها از جمله اداره کل بهزیستی استان و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان انجام می شود.

به گفته وی، عیادت از کودکان بیمار و بستری شده در بیمارستانها و اهدای جوایز به آنان، برگزاری همایشهای محلی و آموزش مراقبین کودک از جمله برنامه های این هفته است.

پاکدین با تاکید براینکه هر کودکی شایسته شاد زیستن است تصریح کرد: اولویت ما توجه و ارائه خدمت عادلانه به کودکانی است که در مناطق محروم زندگی شده اند.

کارشناس برنامه کودکان معاونت بهداشتی کرمانشاه ادامه داد: کودک نیاز دارد که احساس مفید بودن داشته باشد و باید برای دست یابی به توسعه ای پایدار به کودکان که ارزشمندترین سرمایه های ملی هستند توجه شود.

وی در خصوص نامگذاری روزهای هفته ملی کودک گفت: 16 مهرماه روز کودک، هنر و بازی، 17 مهرماه روز کودک، خانواده و رسانه، 18 مهرماه روز کودک ایمنی و سلامت، 19 مهر ماه روز کودک، اهمیت رشد و تکامل همه جانبه کودکان، 20 مهر ماه روز کودک، محیط زیست و منابع طبیعی و 21 مهر ماه روز کودک، آموزه ها و تربیت دینی نامگذاری شده است.

به گفته این مسئول، از همین امروز باید به توانمندی جسمی، تغذیه ای و ذهنی کودک کمک کرد چرا که فردا برای رسیدن به این مقوله دیر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار