مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام خبر داد ؛
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۴ نفر در این استان از مزایای طرح کارورزی استفاده کرده اند.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ 10 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین الیاسی اظهار داشت: ۲۲۲ نفر در این استان امسال برای شرکت در دوره های کارورزی ثبت نام کرده اند.

وی افزود: بدین منظور با هشت بنگاه تفاهم نامه صورت گرفته و ۱۷۴ نفر تاکنون در این دوره ها شرکت کرده اند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که افراد جویای کار با آن روبرو هستند، کمبود تجربه عملی و به عبارت دیگر کم بار بودن سابقه کاری آنان است، امروزه اکثر کارفرمایان اقدام به جذب نیرویی می‌کنند که سابقه کار به همراه رزومه حرفه‌ای داشته باشد.

الیاسی تاکید کرد: بنابراین افرادی با سابقه کاری کم یا کسانیکه سابقه مناسبی ندارند، به راحتی نمی‌توانند شغل مورد نظر خود را بیابند، به همین دلیل دوره‌های کارورزی شکل گرفته تا فرصتی طلایی را برای حضور در محیط‌های صنعتی، تجاری و خدماتی برای این گونه افراد فراهم کنند.

وی اضافه کرد: شرایط ثبت نام برای دوره کارورزی داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر و سن حداکثر ۳۵ سال است و دانش آموختگان دانشگاهی که در طول ۲ سال قبل از ثبت نام در سامانه کارورزی به مدت ۶ ماه یا بیشتر سوابق بیمه ای داشته باشند، از شمول طرح خارج می شوند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان الزامی است، طول دروه کارورزی سه ماه بوده و کارورز پس از طی دوره سه ماهه کمک هزینه ای دریافت می کند که این مبلغ برای کارشناس ۱۵ میلیون ریال ، کارشناسی ارشد ۱۸ میلیون ریال و دکترا ۲۱ میلیون ریال بوده و در این مدت کارورز از قوانین کار و تامین اجتماعی معاف و از معافیت بیمه ای مدنی برخوردار است.

الیاسی اظهار داشت: همچنین از مزایای گذراندان دوره های کارورزی آشنایی با محیط‌ ، اصول و قوانین فضای کار، امکان تبادل تجربیات با سایر کارورزان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار