عضو شورای شهر کرمانشاه از پروژه قطار شهری کرمانشاه به عنوان یک اشتباه یاد کرد و افزود: معتقدم در حال حاضر باید تمرکز بر اتمام فاز دوم پروژه از میدان آزادی تا میدان فردوسی گذاشته شود.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 12 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا احسان حیدریان از پروژه مونوریل که بعدها به قطار شهری تغییر پیدا کرد به عنوان یک اشتباه یاد کرد و افزود: این پروژه از ابتدا اشتباه بود و ادامه آن در حال حاضر هم اشتباه است.

وی افزود: اگر از همان ابتدا می خواستند یک پروژه ریلی برای شهر کرمانشاه تعریف کنند، بهترین گزینه مترو بود که نمای شهر هم به هم نریزد.

حیدریان با اشاره به تقسیم بندی پروژه قطار شهری کرمانشاه به فاز یک و دو گفت: اشتباه دیگر این بود که تمرکز بر اتمام فاز اول این پروژه از سه راه کارمندان تا میدان آزادی گذاشته شد، جایی که اصلا گره ترافیکی نداریم.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی ترافیک شهر کرمانشاه مربوط به محدوده میدان آزادی تا فردوسی است و نیاز بود که فاز دوم این پروژه که بصورت زیرزمینی است در اولویت قرار گیرد.

حیدریان گفت: در حال حاضر کلی هزینه سرسام آور صورت گرفته، آن هم برای پروژه ای که واقعا کاربردی نیست و آن هم در جایی که گره و مشکل ترافیکی ندارد.

این عضو شورای شهر کرمانشاه در پاسخ به این سوال که این پروژه برای سالهای آتی و با در نظر گرفتن افق جمعیتی طراحی شده است، گفت: طبق گفته کارشناسان در سالهای آتی جمعیت شهر کاهش می یابد و از طرفی کرمانشاه شهری مهاجر فرست است و جمعیتش افزایش چندانی پیدا نمی کند که نیاز به چنین پروژه ای داشته باشد.

حیدریان تصریح کرد: معتقدم در حال حاضر بهترین کار این است که ستون های فاز اول جمع شده و تمرکز بر اتمام فاز دوم پروژه گذاشته شود.

وی تصریح کرد: اجرای فاز اول واقعا الزامی نیست، چرا که حقیقتا ترافیکی در محدوده سه راه کارمندان تا میدان آزادی نداریم و برای برخی گره های ترافیکی مانند میدان سپاه هم در حال حاضر یک تقاطع غیرهمسطح در حال ساخت است.  

حیدریان در ادامه به مشکلات ترافیکی شهر کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: معابر شهر کرمانشاه دیگر گنجایش حجم بسیار خودرو را ندارند و برای همین شاهد ترافیک بویژه در بافت مرکزی شهر هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات دیگری که به معضل ترافیک اضافه کرده بحث فرهنگ ضعیف استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است و شاهدیم که عمده خودروها در خیابان تک سرنشین هستند.

این عضو شورای شهر با تاکید بر لزوم تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: علاوه بر این باید تقویت فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هم به طور جد در دستورکار قرار گیرد.

حیدریان گفت: در کنار اینها نیاز به معابر جدید داریم و باید هم معابر جدید احداث شده و هم در حد توان معابر فعلی تعریض شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار