رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر مدارس دبستان و راهنمایی در بحث مسئله اعتیاد پاک هستند.
کد خبر: ۱۰۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 08 October 2015
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر مدارس دبستان و راهنمایی در بحث مسئله اعتیاد پاک هستند.

سرهنگ قباد خنجری از اجرای 671 مرحله طرح عملیاتی در‌ زمینه مواد مخدر در سطح استان در شش ماهه ابتدای سال خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه اجرای این طرح‌ها با توفیقات خوبی همراه بوده است و توانستیم 20 باند مواد مخدر را در سطح استان شناسایی و منهدم کنیم.

خنجری از دستگیری 89 قاچاقچی عمده و اصلی در سطح استان طی این مدت خبر داد و اظهار کرد: همچنین طی شش ماهه ابتدای سال 1924 خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در شش ماهه ابتدای سال 1230 کیلوگرم انواع مخدر در سطح استان کشف شد که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 180 درصد افزایش داشته است.

مصرف مواد مخدر صنعتی در حال افزایش است

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه همواره مواد مخدر سنتی سهم عمده کشفیات را به خود اختصاص داده است گفت: اما باید هوشیار بود زیرا استفاده از مواد مخدر صنعتی نیز در حال افزایش است و این مسئله زنگ خطری برای جامعه محسوب می‌شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به شیوع مواد مخدر صنعتی بویژه در بین نسل جوان، گفت: متاسفانه باورهای غلطی که در زمینه مصرف این مواد وجود دارد برخی جوانان را ناخواسته سمت این مواد می‌برد.

وی اظهار کرد: برخی باورهای غلط از جمله مصرف این مواد جهت شب نخوابی، لاغری و یا زیبایی موجب شده تا برخی جوانان ناآگاهانه به سمت این مواد بروند و ضروری است در این زمینه به جامعه آگاهی‌های لازم داده شود.

مدارس دبستان و راهنمایی از اعتیاد پاکند

رییس پلیس فتای استان کرمانشاه در خصوص سن شروع اعتیاد در کشور اظهار کرد: در این زمینه نمی‌توان میانگین سنی عنوان کرد زیرا کار آماری در این زمینه صورت نگرفته است، اما باید به خانواده‌ها هشدار داد که چنانچه از سنین نوجوانی فرد گرفتار اعتیاد شود عواقب آن جبران ناپذیر خواهد بود و خانواده‌ها باید بسیار دقت کنند.

وی در خصوص وضعیت اعتیاد در مدارس نیز عنوان کرد: در حال حاضر می توان گفت مدارس دبستانی و راهنمایی پاک هستند اما این به این معنی نیست که دیگر از دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی غافل شویم بلکه باید همواره مراقبت و آموزش به آنها وجود داشته باشد.

بیش از 90 درصد موارد اعتیاد از جمع دوستان شروع می‌شود

خنجری حضور در جمع دوستان ناباب را عامل بیش از 90 درصد موارد اعتیاد برشمرد و اظهار کرد: عوامل مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی در گرایش فرد به سمت مواد مخدر نقش دارند.

وی اظهار کرد: در بحث عوامل فردی فقدان شخصیت ثابت، ضعف اراده، ضعف باورهای دینی، پایین بودن سطح تحمل، احساس تنهایی و داشتن شخصیت ضد اجتماعی می‌تواند انگیزه و علتی برای گرایش فرد به سمت مواد مخدر باشد.

خنجری افزود: در بحث عوامل خانوادگی نیز درگیری والدین، از هم گسیختگی خانواده، برخورد نامناسب خانواده با فرزندان از جمله تحقیر کردن فرزند، بی تفاوتی والدین نسبت به فرزندان و یا سخت گیری نابجای آنها می‌تواند از جمله علل گرایش فرد به سمت مواد مخدر باشد.

وی همچنین عوامل اجتماعی از جمله دوستان ناباب، فقر و بیکاری را از دیگر علل گرایش افراد به سوی مواد مخدر عنوان کرد و افزود: در بین همه این عوامل جایگاه دوستان ناباب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به جرات می‌توان گفت عامل 90 درصد گرایش افراد به سمت مواد مخدر معاشرت و حضور در جمع دوستان ناباب است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار