استاندار خوزستان گفت: ۱۲۶ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی برای توسعه شهری به زیرساخت‌های کوت عبدالله و روستاهای شهرستان کارون تخصیص یافت.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ 13 December 2022

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان ظهر امروز سه شنبه در نشست پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان کارون بر ضرورت تسریع در تصویب طرح جامع کوت عبدالله تاکید کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان باید در چند ماه آینده این طرح را آماده کند تا توسعه شهری بر مبنای ضابطه مشخصی انجام شود.

استاندار خوزستان به وضعیت شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرستان کارون اشاره کرد و گفت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرستان کارون تسریع می‌شود و تأمین آب آشامیدنی باکیفیت و پایدار از دو منبع انجام خواهد شد.

وی خبر داد: تسریع در انجام کمربندی شهرستان کارون، تعریض جاده‌های مرتبط با این شهرستان و راه میان شهرستان کارون و شیرین شهر در این جلسه بررسی شد.

استاندار خوزستان با اشاره به مسائل و مشکلات بیمارستان سینا کارون ادامه داد: تجهیزات لازم برای اورژانس بیمارستان سینا آماده می‌شود تا مورد بهره‌برداری مردم این شهرستان قرار گیرد؛ همچنین تکمیل بخش زنان و زایمان با سرعت انجام شود تا مردم در این زمینه نیز حمایت درمانی و بهداشتی شوند.

خلیلیان با تأکید بر ضرورت تسریع در احداث خانه‌های بهداشت تصریح کرد: دستگاه‌ها متولی شدند تا کار احداث خانه‌های بهداشت سرعت بیشتری پیدا کند.

وی در رابطه با توسعه ادارات در شهرستان کارون گفت: برخی از دستگاه‌ها در این شهرستان مستقر نشدند که در این جلسه مصوب شده تا این دستگاه‌ها هر چه سریع‌تر به صورت کامل در این شهرستان مستقر شوند.

استاندار خوزستان پیرامون بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری در شهرستان کارون گفت: برای بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری اتوبوس‌های جدید خریداری شده و به تدریج به شهرستان داده خواهد شد در مرحله نخست هزینه ۶ دستگاه اتوبوس واریز شده و به زودی ارائه خدمات خود را به شهرستان آغاز خواهند کرد؛ شهرداری این توان را دارد که از ون‌های اختصاص یافته به استان خریداری کند تا ترکیب مناسبی از اتوبوس، ون و تاکسی را برای حمل و نقل داشته باشیم تا رفاه مردم شهرستان کارون را افرایش دهد و سبب تعدیل در نرخ کرایه حمل و نقل مسافر شود.

خلیلیان بیان کرد: ۱۲۶ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی در راستای توسعه شهری به زیرساخت‌های کوت عبدالله و روستاهای شهرستان کارون تخصیص یافت؛ همچنین اعتباراتی از محل مصوبات سفر هیئت دولت برای تکمیل شبکه فاضلاب، تأمین آب شرب و تکمیل و تجهیز بیمارستان سینا اختصاص پیدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار