آيت‌الله حسينی بوشهری با اظهار اینکه تکریم از شهیدان به دلیل تأسی به خدا و رسولش است، گفت: استان فارس همیشه در خلاقیت، ابتکار و نوآوری سرآمد بوده است که در این جهت برگزاری یادواره‌ نسل ابتکاری کم‌نظیر در کنار یادواره‌های شهدای مختلف انقلاب است.
کد خبر: ۱۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰ 05 March 2015
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: عزتمندی، آبرو و جانمان، بزرگترین گزینه روی میز ایران است.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در اولین یادواره شهدای سادات، افزود: استان فارس همیشه در خلاقیت، ابتکار و نوآوری سرآمد بوده است که در این راستا برگزاری یادواره‌ نسل ابتکاری کم‌نظیر در کنار یادواره‌های شهدای مختلف انقلاب است.
معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت: تکریم از شهیدان به دلیل تأسی به خدا و رسولش است.
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی در یمن، لبنان، سوریه و جاهای مختلف حرف نخست را می‌زند، به برکت خون پاک شهیدان و حمایتی است که خداوند از شهیدان و خون آن‌ها کرده است لذا یادواره‌ای از این زیباتر و تکریمی از این بالاتر نیست و ما باید چقدر یادواره برگزار کنیم تا به پای بیان شیوای خداوند درباره شهدا برسد.
عضو مجلس خبرگان رهبری به دلایل دیگر برگزاری یادواره های شهدا اشاره کرد و افزود: بسیاری از جوانان ما صحنه‌های جنگ، و جانبازی جانبازان و شهدای را ندیده‌اند لذا ما این یادواره‌ها را برگزار می‌کنیم تا فرهنگ ایثار، گذشت، فداکاری، اخلاص، حقیقت‌جویی و نه منفعت‌طلبی را به نسل جوانمان انتقال دهیم.
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: یادواره شهدا را برگزار می‌کنیم که اگر دشمن بخواهد روزی ما را تهدید کند که همه گزینه‌ها بر روی میز است،‌ گزینه‌های ما نیز بر روی میز باشد و بالاترین گزینه ما، جان، آبرو و عزتمندی در مقابل دشمنان است، پس یادواره‌های ما فلسفه، مبنا و اساس و بنیان دارد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به شهدای سادات فارس اشاره کرد و گفت: در میان این شهدا، 21 عالم وجود دارد که در رأس آن‌ها شهید آیت‌الله دستغیب، امام جمعه شیراز است.
وی با بیان اینکه در مذاکرات، ایران اسلامی دست جلو را دارد و آمریکایی‌ها عقب نشینی می‌کنند، گفت: این اعترافات دشمنان ماست و تمام این‌ها به برکت رهبری‌های امام، خون شهدا و حضور مسئولان و مردم در صحنه است.
وی با بیان اینکه امروز به ظاهر جنگی نیست و مرزهای ما آرام است اما دشمنان ما دست از توطئه برنداشته‌اند و تحریم اقتصادی و هجمه فرهنگی می‌کنند، گفت:‌ امروز جمهوری اسلامی یک نعمت بزرگ است و همگی ما بر سر سفره امام زمان(عج) و شهدای انقلاب نشسته‌ایم پس نباید ارزش‌ها را کمرنگ کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار