درحالیکه بانوان عفیفه و انقلابی مدافع حجاب اسلامی در حرمین حضرت معصومه(س) و حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ با تکریم و همراهی مسئولان این اعتاب مقدسه مواجه بودند اخبار واصله از مخالفت سازمان حرم مطهر رضوی با بانوان متحصن که خواسته‌ای جز اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور ندارند، حکایت دارد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳ 22 December 2022

به گزارش تابناک رضوی، امروز نیز برای چندمین بار با تعدادی از مجاوران و زائران بست‌نشین در حرم مطهر رضوی مخالفت شده و طی کلیپی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود فرش از زیر پایشان کشیده شده است.

همچنین طی متنی که از سوی این بانوان منتشر شده است آمده: « ؛ یا امام رئوف ؛ عادتکم الاحسان و سجیتکم الکرم / بازهم نامهربانی و عدم تکریم زائر در بست نشینی خانواده شهدا و بانوان عفیفه در حرم امام رئوف »
بانوان بست نشین که خواستار اجرای کامل قانون عفاف و حجاب توسط همه سازمانها و نهادهای فرهنگی هستند در متنی کوتاه متذکر شدند: « با زائر امام رضا علیه السلام و پناهندگان به محضرش، خصوصا خانواده معظم شهدا مهربان تر باشیم...»

از سوی دیگر گویا مدیران آستان قدس رضوی با مذاکره با شورای حکمیت درباره بست‌نشینی که سنتی دیرینه دارد نیز موافقت و همراهی نکرده یا لااقل تاکنون پاسخی به مطالبات آنان ندادند.

چند روز گذشته بست‌نشینان طی بیانیه‌ای اعلام کردند: « با توجه به فضای بوجود آمده و جبهه بندی موافقان و مخالفان بست نشینی و رفتار در پیش گرفته شده در مشهد در مقایسه با سایر شهرها خصوصا حرم های قم و شیراز ، ضرورت تعامل طرفین بیش از پیش ، ضروری شده است .

با توجه به خواسته های طرفین و تکذیبیه های صورت گرفته در مورد اظهارات یکدیگر ، شکل گرفتن شورای حکمیت مرضی الطرفین می تواند در صورت موافقت طرفین به بسیاری از اختلافات پایان داده و جلوی برخی بگو مگوها در سطح جامعه و رسانه را بگیرد.

لِذا پس از مشورت صورت گرفته رایزنی با برخی از نخبگان و تشکل های فرهنگی و مردمی پیشنهاد می شود حجج اسلام والمسلمین آقایان دعائی ، اخلاقی ، راجی ، مشیری ، حسن زاده ، لطفی ، محمد الهی خراسانی فرازی نیا و دکتر ظهوریان درخواست حکمیت را پذیرفته و ضمن جلسه با طرفین، نسبت به انجام گفتگو و کمک به ایجاد تعامل و برطرف کردن فضای ملتهب به وجود آمده تدبیر لازم را به عمل آورند. »

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار