رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری بر صدور آرای مربوط به خدمات رایگان توسط قضات تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷ 22 December 2022

به گزارش تابناک تبریز، موسی خلیل اللهی روز پنجشنبه در نشست مشترک رؤسای حوزه های قضایی و دادستان های شهرستان های آذربایجان شرقی، حبس زدائی را از اولویت ها و جزو اهداف اصلی و محوری دستگاه قضائی دانست و افزود: بر همین اساس استفاده از مجازات جایگزین حبس باید جزو برنامه های اصلی قضات قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: افزایش دقت در صدور رأی و کاهش هزینه های دادرسی، استفاده از مجازات های جایگزین حبس و پابند الکترونیکی و الزام به ارایه خدمات رایگان در راستای کاهش جمعیت کیفری و همچنین دقت در صدور دستور مزایده ها در پرونده های اجرای احکام مدنی باید مورد توجه ویژه قضات باشد.
خلیل اللهی بر لزوم اجرای دقیق قانون جامع حدنگار و صدور سند برای اراضی کشاورزی تاکید و اضافه کرد: در این زمینه باید رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی شهرستان ها با دستگاه ها و سازمان های دولتی برای حفظ استقلال قضایی تعامل و همکاری های فشرده و نزدیک داشته باشند.
وی تنها راهکار پیشگیری از زمین خواری و خرد شدن اراضی و تغییر کاربری ها را اجرای دقیق قانون جامع حدنگار و صدور سند دانست و ادامه داد: آذربایجان شرقی در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی عملکرد مثبت و موفقی داشته است و ۱۰۰درصد اراضی ملی و طبیعی تثبیت مالکیت و سند دار شده است.
خلیل اللهی با بیان اینکه آذربایجان شرقی چهارمین استان کشور از حیث میزان اراضی کشاورزی است، گفت: اما از طرفی این اراضی در قطعات کوچک هستند و این موضوع یکی از نقاط ضعف است که مشکلاتی را از جمله در صدور اراضی کشاورزی تقاضا محور ایجاد می کند.
وی یادآور شد: در این خصوص با وجود پای کار آمدن فرمانداران و بخشداران، باید از ظرفیت دهیاران نیز برای اقناع کشاورزان جهت اخذ سند رسمی بهره مند شد.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی از تکمیل مراحل استخدام نیروی اداری و شروع به کار آنها از ابتدای سال آینده و نیز از تکمیل احداث ساختمان دادگستری های ورزقان، بستان آباد و گوگان در سال آینده خبر داد و افزود: فاز اول طرح اقامتی و رفاهی دادگستری مرکز استان نیز تا پایان بهمن ماه امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :