مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد: ۳۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات سازمان تامین اجتماعی نزد دستگاه‌های اجرایی، بخش دولتی و خصوصی و کارفرمایان است، در حالی که این سازمان هر ماه باید پاسخ گوی تعهدات بیمه‌ای و درمانی خود نسبت به جمعیت پرشمار بازنشستگان و بیمه شدگان باشد.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱ 26 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رسول چراغ سحر در دیدار با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار داشت: حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریال از این مطالبات مربوط به بخش دولتی و دستگاه‌های اجرایی و ۱۵۰۰ میلیارد ریال نیز مربوط به کارفرمایان بخش خصوصی است.

وی افزود: به منظور پی گیری این مطالبات، تعاملات و نشست‌های گوناگونی با مدیران دستگاه‌ها و شرکت‌ها برگزار شده است، اما برخی از مدیران این مراکز هم چنان نسبت به پرداخت این مطالبات و یا گنجاندن آن‌ها در برنامه‌های آینده خود اقدامی به عمل نمی‌آورند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی هر ماه باید پاسخ گوی جمعیت پرشمار مستمری بگیران و بیمه شدگان بابت حقوق و مستمری، خدمات درمانی و تعهداتی مانند بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه ایام بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری و... باشد و پرداخت نشدن این مطالبات، ارایه خدمات به جمعیت زیر پوشش سازمان را با مشکل روبه رو می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اولویت ما همکاری و تعامل با کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی است و در این زمینه بیشترین همکاری و تعامل را با هر دو بخش داشته ایم و به تناسب میزان بدهی ها، آن‌ها را تا ۳۶ ماه تقسیط می‌کنیم تا هم بازپرداخت آن برای این واحد‌ها آسان‌تر باشد و هم سازمان به مطالبات خود برای ارایه خدمات دست یابد.

علی شهابی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نیز گفت: آرای ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی معمولا ناشی از کم توجهی دستگاه‌های اجرایی و عدم نظارت صحیح بر قرارداد‌های پیمانکاری است و باید در این زمینه حساسیت و نظارت بیشتری صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار