یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه احتمال وقوع موج هشتم کرونا در کشور وجود دارد، بر انجام واکسیناسیون تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳ 28 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سیاوش وزیری در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع موج دیگری از کرونا در آمریکا و اروپا، اظهار کرد: البته بواسطه واکسیناسیون گسترده‌ای که در دنیا انجام شده و بخش چشمگیری از جمعیت دنیا واکسن کرونا دربافت کرده‌اند، این موج بلحاظ شدت و فراوانی ابتلای بیماری نسبت به موج های قبلی ضعیف‌تر است.

وی با بیان اینکه احتمال ورود این موج و شروع موج هشتم کرونا در کشور ما تا قبل از پایان سال وجود دارد، عنوان کرد: چنانچه این موج در کشور ما رخ دهد، به شدت و وسعت موج‌های قبلی نخواهد بود.

وزیری مناسب‌ترین راهکار برای پیشگیری از کرونا در شرایط فعلی را واکسیناسیون عنوان کرد و گفت: توصیه جدی ما جدی گرفتن واکسیناسیون است و اگر افراد تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند توصیه ما این است که نسبت به دریافت دوز اول و دوم واکسن اقدام کنند. به سایر افراد هم توصیه می‌شود نسبت به تکمیل واکسیناسیونشان اقدام کنند.

وی ادامه داد: بهترین استراتژی سازمان جهانی بهداشت هم برای جلوگیری از رخداد موج های شدید و فراگیر کرونا همین واکسیناسیون و پس از آن رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک است.

وزیری افزود: امیدواریم این موج در کشور ما رخ ندهد، اما اگر درگیر موج جدید کرونا شدیم هم با تکیه بر همین سه استراتژی می توانیم آن را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه واکسن های تولیدی در کشور در موج‌های قبلی کرونا به خوبی اثربخشی شان در پیشگیری از کرونا نشان داده شده، بر انجام واکسیناسیون از سوی همه جامعه هدف تاکید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار