نماینده شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تابناک:
نماینده شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: مهار نقدینگی و افزایش تولید در بهبودی وضعیت بازار خودرو تاثیر خواهد گذاشت.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ 01 January 2023

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص افزایش قیمت چشمگیر خودرو‌ اظهار کرد: برای این افزایش دو دلیل عمده می‌توان برشمرد نخست عدم توازن در عرضه و تقاضا و دیگری نقدینگی جامعه که با سرعت به سمت خودرو حرکت کرده است.

وی در ادامه افزود: راه حل برون رفت از این مشکل مهار نقدینگی و افزایش تولید است که این افزایش طبعا می‌تواند بر شرایط موجود تاثیر مثبت بگذارد.

نماینده شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص واردات خودرو تصریح کرد: واردات می‌تواند برای تنظیم بازار موثر و مفید باشد، اما باید خودرو‌هایی وارد شود که با خودرو‌های کف بازار رقابت کند.

حسینی کیا فروش خودرو در بورس را هم ارزیابی کرد و در این راستا یادآور شد: چنانچه بورس سقف قیمتی نداشته باشد خود سبب ایجاد مافیایی می‌شود که منجر به افزایش قیمت آن می شود.

وی تاکید کرد: به این معنی که نیازمند یک سقف قیمتی جدی است که از این سقف قیمتی مشخص بالاتر نرفته و قابلیت افزایش ندارد، چنانچه سیر آن به سمت نزولی شدن پیش برود، قابل قبول است، در غیر این صورت آنچه نگاه مجلس بوده محقق نخواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار