سرپرست پایگاه ملی تاق بستان از فراهم شدن مقدمات بازدید مجازی از تاق بستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ 12 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا پویا طالب نیا از تاق بستان به عنوان یکی از فاخرترین آثار هنری دنیا نام برد و اظهار کرد: هرساله گردشگران زیادی از این اثر باستانی دیدن می‌کنند و در صدر پربازدیدترین مکان‌های تاریخی استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: برخی از گردشگران هم هستند که علاقمند به بازدید از این هنر فاخر ایران باستان هستند، اما تاکنون این امکان برایشان فراهم نشده، برای همین از مدتی پیش راه اندازی تور مجازی بازدید از آن را در دستور کار قرار دادیم.

سرپرست پایگاه ملی تاق بستان با بیان اینکه مقدمات انجام این کار صورت گرفته، افزود: برای اینکه گردشگران بتوانند از این مجموعه بازدید کنند نیاز به انجام برخی اقدامات همچون داشتن تعدادی عکس باکیفیت از مجموعه بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه عکس‌ها  تهیه شده و در نرم افزاری که برای آن طراحی شده بارگذاری شده‌اند، بگونه‌ای که گردشگران می‌توانند از همان درب ورودی مجموعه تاق بستان تا کنار تاق‌ها را در نمایی 360 درجه ببینند.

طالب نیا اضافه کرد: در حال حاضر تنها راه اندازی یک سایت به منظور بارگذاری این نرم افزار در آن باقی مانده که در تلاشیم با تخصیص اعتبار مورد نیاز تا ابتدای سال آینده این کار عملی شود و گردشگران بتوانند برای اولین بار بصورت مجازی از تاق بستان دیدن کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی تلاش داریم پس از راه اندازی سایت، عکس‌هایی حرفه‌ای را از تاق‌ها برداشت کنیم و آنها را نیز در سایت بارگذاری کنیم، بگونه ای که یک گردشگر با کلیک روی تاق‌ها بتوانند جزئیات کامل آنها را ببیند.

سرپرست پایگاه تاریخی تاق بستان در پایان گفت: باتوجه به وجود تعدادی سرستون در داخل موزه سنگ تاق بستان، امیدواریم بتوانیم در فازهای بعدی امکان بازدید مجازی گردشگران از این سرستون‌ها را نیز فراهم کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار