رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه از اختلاف قیمت پیاز در میدان بار و بازار روز خبر داد و گفت: عمده فروشان اجازه کاهش قیمت نمی دهند.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 15 February 2023

عزت الله گوهرباری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با تزریق پیاز جیرفت به سراسر کشور و استان کرمانشاه قیمت پیاز زرد و سفید در میدان کاهش پیدا کرده اگر چه عمده فروشان مانع کاهش قیمت در بازار روز می شوند و با صادرات بی رویه گوجه فرنگی و سیب زمینی ،  عرضه این دو محصول هم مشابه پیاز می شود.

وی افزود: چند ماهی است که گوجه فرنگی هم صادر  می شود اما نرخ این محصول همچنان ثابت است،  سیب زمینی هم شرایط مشابهی دارد، در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی به قیمت ۹ هزار تومان و هر کیلو سیب زمینی با نرخ ۹ الی ۱۰ هزار تومان به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: روز گذشته در جلسه استانداری تفاوت نرخ پیاز در میدان بار و بازار روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، پیاز سفید و زرد در میدان باز ۱۶ الی ۱۷ هزار تومان کاهش داشته اما در بازار روز پایین نیامده است، پیاز قرمز نیز کاهش قیمت نداشته  و همچنان صدرنشین است.

وی ادامه داد: عمده فروشان نقش اصلی را در این اختلاف نرخ ایفا می‌کنند در هنگام افزایش قیمت به سرعت نرخ را بالا می برند و بدین سبب پایین آمدن نرخ  دشوار می شود در این خصوص نیز ما قدرت اجرایی نداریم و دولت باید پاسخگو باشد.
 
گوهرباری تاکید کرد: اگر حدود یک ماه جلوی صادرات گرفته شود قینت تمامی محصولات مشخص خواهد شد.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار