مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از اختصاص تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی خبر داد و گفت: مجوزها به صورت برخط یا ظرف مدت زمان سه روزه صادر می شوند.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶ 17 February 2023

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: رشد مشاغل خانگی در استان صعودی بوده به طوری که بر اساس رتبه بندی وزارت کار درسه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ کرمانشاه جزو استانهای برتر در توسعه مشاغل خانگی قرار گرفته است.

وی افزود: تا کنون تسهیلاتی به مبلغ ۹۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۱۶۸۳نفر برای ایجاد مشاغل خانگی ارائه شده که اشتغال زایی ۲ هزار و ۹۶ نفر پیش بینی شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: مجوز های ما در وهله اول به دو صورت صادر می‌شود نخست برخط و دیگری مجوز هایی ظرف مدت سه روز صادر می شوند که این سرعت در صدور مجوز یک مزیت محسوب می شود.

وی در خصوص حمایت از مشاغل خانگی در استان کرمانشاه تصریح کرد: به افراد دارای مشاغل خانگی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کنیم این تسهیلات بدون سود است و بانک مرکزی هر ساله از طریق وزارت کار تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان مشاغل خانگی قرار می دهد امسال سهم استان ۱۳۰ میلیارد تومان بوده که تا به امروز ۹۷ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: حمایت بعدی ما ازافراد دارای مشاغل خانگی، ارائه آموزش است که در حوزه مشاغل خانگی از طریق جهاد دانشگاهی به آنها آموزش می دهیم.

وی در خصوص بیمه مشاغل خانگی تشریح کرد: افراد دارای مشاغل خانگی اگر درخواست بیمه کنند آنها را از طریق تامین اجتماعی و یا صندوق بیمه عشایر بیمه می کنیم.

احمدی تاکید کرد: چهاردستگاه مجوزدهنده و ۳ دستگاه حمایتی داریم وحدود ۵۱۵ شغل خانگی در استان وجود دارد، همچنین برنامه ریزی برای گسترش مشاغل خانگی در دستور کار قرار گرفته، این مشاغل خانگی بیشتر در زمینه های صنایع دستی، فرش های دستبافت، حوزه کشاورزی ، دام پروری ، گلخانه های خانگی وحوزه فرهنگ و هنر می باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار