مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد:
همزمان با خجسته سالروز بعثت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) آیین‌ جشنی در اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ 19 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین ضمن تبریک بعثت پیامبر اسلام به همه مسلمانان جهان گفت: عید مبعث عید انسانیت است و سرفصل مهمی در تحولات تاریخ ایفا کرده است

حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه عید مبعث برگ زرین تاریخ اسلام و شکوهمندترین لحظه تاریخ است گفت: آخرین فرستاده خداوند همراه با کامل‌ترین دین با برآورده کردن نیازهای فکری، معنوی و سیاسی به رسالت مبعوث شد و عید مبعث از ایام الله محسوب می‌شود.

وی گفت: رخداد مبعث این پیام را می‌رسانند که پیامبر گرامی اسلام برای یاددادن و آگاه‌کردن انسان‌ها برانگیخته شده است. ایشان برانگیخته شده‌اند تا مکارم اخلاق را به اوج برسانند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود: در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند آموزه های اخلاقی ،رفتاری واجتماعی و تبیین سیره و روش پیامبر اعظم (ص) هستیم.

عزت خواه با بیان اینکه اولین گام در بعثت با خواندن آغاز وسبب دانایی و زنده شدن انسانیت شد گفت: اولین انقلاب در مبعث انقلاب فرهنگی بود که آموزش وپرورش در زمینه ترویج اهداف و میوه های بعثت و الگو قرار دادن فضایل اخلاقی پیامبر (ص) باید الگو باشد.

مولودی خوانی در وصف فضایل و مکارم پیامبر اسلام (ص) توسط یکی از مداحان اهل بیت عصمت وطهارات و تجلیل از همکارانی که نام زیبای محمد را داشتند از دیگر برنامه های آیین بزرگداشت عید مبعث در اداره کل آموزش وپرورش استان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار