معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم با اشاره به عرضه آثار پژوهشی بانوان طلبه در نمایشگاه، کتاب دین، گفت: رشد فزاینده تولیدات علمی از مقالات و کتب تخصصی که توسط بانوان پژوهشگر تألیف و به عرصه چاپ رسیده غیرقابل انکار بوده و این موضوع در تألیفات و کتب موجود در نمایشگاه کتاب دین مشهود است.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 20 February 2023

به گزارش تابناک قم، سیده صدیقه تاج‌الدین در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب دین در گفت‌وگویی با اشاره به حدیث «لَوْ یَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِی طَلَبِ الْعِلْمِ لَطَلَبُوهُ وَلَوْ بِسَفْكِ الْمُهَجِ وَخَوْضِ اللُّجَجِ‏»، گفت: در اهمیت تحصیل علوم حوزوی همین یک حدیث امام سجاد(ع) راهگشا خواهد بود. ارزش تحصیل علوم حوزوی بسیار بالاست و حضور بانوان در عرصه‌های علم دینی ارزش آن را تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران استان قم با حدود شش هزار طلبه محصل و فارغ‌التحصیل، نقش بزرگی را در راهبری علمی جامعه بانوان قم برعهده دارد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم افزود: بانوان طلبه نقش مؤثری در تبلیغ امر دین در قالب‌های مختلف مجازی و حقیقی، تدریس و تحصیل، نگارش و پژوهش و خلق آثار علمی وزین دارند.

تاج‌الدین ادامه داد: رشد فزاینده تولیدات علمی از مقالات و کتب تخصصی که توسط بانوان پژوهشگر تألیف و به عرصه چاپ رسیده غیرقابل انکار است و این موضوع در تألیفات و کتب موجود در نمایشگاه کتاب دین مشهود است.

وی افزود: وجود ناشران تخصصی حوزه دین در نمایشگاه این امکان را فراهم آورده که طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان قم از مدارس مختلف ضمن حضور در وبینارها، خرید راحت‌تر کتب مورد نظر را تجربه کرده و با تازه‌های نشر در حوزه دین آشنا شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم تصریح کرد: در این میان آشنایی فارغ‌التحصیلان سطح دو (معادل کارشناسی) حوزه علمیه خواهران با گرایش‌های مختلف سطوح عالی سه و چهار (معادل کارشناسی ارشد و دکتری) زمینه مساعدی را جهت هدایت تحصیلی ایشان فراهم خواهد کرد.

تاج‌الدین افزود: سلسله وبینارهای آشنایی با رشته‌های سطوح عالی حوزه های علمیه خواهران به همت معاونت آموزش استان قم در محل نمایشگاه تخصصی کتاب دین با این هدف برگزار می‌شود و در بازه پذیرش حوزه های علمیه خواهران که از مبعث رسول گرامی اسلام شروع شده ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری سلسله نشست‌های وبیناری معرفی رشته‌های سطوح عالی حوزه‌های علمیه خواهران در نمایشگاه تخصصی کتاب دین گامی در جهت اعتلای تراث معنوی و علمی شیعه برداشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار