هفتمین روز از ششمین نمایشگاه کتاب دین در قم همراه با سه میلیارد تومان بن‌کارت برای عموم مردم و با حضور ناشران گوناگون در حال برگزاری می باشد
کد خبر: ۱۰۹۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 20 February 2023

به گزارش تابناک قم، شهر قم امسال میزبان ششمین نمایشگاه کتاب دین است، نمایشگاهی که آخرین آن در شهر قم، در مصلای قدس و به صورت بین المللی برگزار شد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم با اشاره به نمایشگاه قبلی که به صورت بین المللی برگزار شد اذعان کرد: امسال شاهد حضور 10 ناشر از چهار کشور سوریه، لبنان، بحرین عراق در این نمایشگاه هستیم.

نمایشگاه کتاب دین از 19 بهمن ماه با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محل نمایشگاه دائمی استان قم برپا می باشد و فردا به کار خود پایان خواهد داد.

نقش مؤثر مطالعه کتاب‌های دینی در کاهش وقوع جرم و جنایت

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های دائمی قم از نمایشگاه کتاب دین بازدید کرد.

از انتشار کتب جدید تا حضور پرشور نشر های گوناگون در ششمین نمایشگاه کتاب دین

وی همچنین در حاشیه بازدید از غرفه‌های نمایشگاه و تبادل نظر با ناشران دینی، با امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و حمید خرمی رئیس اتحادیه تعاونی ناشران و کتابفروشان استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غریب دادستان عمومی و انقلاب قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دین در گفت‌وگویی، اظهار کرد: توفیق داشتیم در معیّت تعدادی از دوستان از نمایشگاه کتاب دین بازدید داشته باشیم و در زمان حضور ما در نمایشگاه، استقبال مردم خیلی خوب بود.

وی با قدردانی از برپایی ششمین نمایشگاه کتاب دین، گفت: کتاب‌های بسیار زیادی از دانشمندان و علمای دینی در نمایشگاه عرضه شده و با توجه به تسهیلاتی که وزارت ارشاد و ناشران برای خرید کتب دینی در نظر گرفته بودند، استقبال بازدیدکنندگان مطلوب بود.

دادستان عمومی و انقلاب قم همچنین به نقش مؤثر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: قطعاً یکی از موضوعاتی که باعث می شود جرم و جنایت کاهش یابد، اِتّصاف به معارف دینی و اسلامی است.

غریب افزود: تجربه ما نشان می‌دهد که هرچه در جامعه و یک محیط، اِتّصاف و اطلاع به معارف دینی بیشتر باشد، وقوع جرم کمتر است.

دادستان قم تأکید کرد: هرچه برای تزریق معارف دینی به جامعه تلاش کنیم، قطعاً جرم و جنایت پایین می‌آید و یکی از راه‌هایی که به این موضوع کمک می‌کند، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی با هدف عرضه و مطالعه کتاب‌های معارفی و مذهبی به مخاطبان است.

نقش پررنگ بانوان طلبه در تولیدات علمی حوزه دین‌شناسی

 سیده صدیقه تاج‌الدین در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب دین در گفت‌وگویی با اشاره به حدیث «لَوْ یَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِی طَلَبِ الْعِلْمِ لَطَلَبُوهُ وَلَوْ بِسَفْكِ الْمُهَجِ وَخَوْضِ اللُّجَجِ‏»، گفت: در اهمیت تحصیل علوم حوزوی همین یک حدیث امام سجاد(ع) راهگشا خواهد بود. ارزش تحصیل علوم حوزوی بسیار بالاست و حضور بانوان در عرصه‌های علم دینی ارزش آن را تقویت می‌کند.
از انتشار کتب جدید تا حضور پرشور نشر های گوناگون در ششمین نمایشگاه کتاب دین
وی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران استان قم با حدود شش هزار طلبه محصل و فارغ‌التحصیل، نقش بزرگی را در راهبری علمی جامعه بانوان قم برعهده دارد.
 
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم افزود: بانوان طلبه نقش مؤثری در تبلیغ امر دین در قالب‌های مختلف مجازی و حقیقی، تدریس و تحصیل، نگارش و پژوهش و خلق آثار علمی وزین دارند.
 
تاج‌الدین ادامه داد: رشد فزاینده تولیدات علمی از مقالات و کتب تخصصی که توسط بانوان پژوهشگر تألیف و به عرصه چاپ رسیده غیرقابل انکار است و این موضوع در تألیفات و کتب موجود در نمایشگاه کتاب دین مشهود است.
 
وی افزود: وجود ناشران تخصصی حوزه دین در نمایشگاه این امکان را فراهم آورده که طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان قم از مدارس مختلف ضمن حضور در وبینارها، خرید راحت‌تر کتب مورد نظر را تجربه کرده و با تازه‌های نشر در حوزه دین آشنا شوند.
 
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم تصریح کرد: در این میان آشنایی فارغ‌التحصیلان سطح دو (معادل کارشناسی) حوزه علمیه خواهران با گرایش‌های مختلف سطوح عالی سه و چهار (معادل کارشناسی ارشد و دکتری) زمینه مساعدی را جهت هدایت تحصیلی ایشان فراهم خواهد کرد.
 
تاج‌الدین افزود: سلسله وبینارهای آشنایی با رشته‌های سطوح عالی حوزه های علمیه خواهران به همت معاونت آموزش استان قم در محل نمایشگاه تخصصی کتاب دین با این هدف برگزار می‌شود و در بازه پذیرش حوزه های علمیه خواهران که از مبعث رسول گرامی اسلام شروع شده ادامه خواهد داشت.
 
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری سلسله نشست‌های وبیناری معرفی رشته‌های سطوح عالی حوزه‌های علمیه خواهران در نمایشگاه تخصصی کتاب دین گامی در جهت اعتلای تراث معنوی و علمی شیعه برداشته باشیم.
 
عرضه کتاب‌های انتشارات اسراء با 40 درصد تخفیف در نمایشگاه کتاب دین
 
علی ابوالقاسمی مدیر بازرگانی مرکز نشر اسراء با اشاره به برپایی غرفه نشر اسراء در نمایشگاه کتاب دین، اظهار کرد: این انتشارات با 309 عنوان کتاب به نمایشگاه کتاب دین آمده است تا در کنار دیگر ناشران حوزه دین به ارائه آثار خود به مخاطبان بپردازد.
 
وی اضافه کرد: آثار جدید همانند جلد شصت‌وهفتم کتاب تسنیم و کتاب المکاسب به عنوان کتاب‌های چاپ اولی نشر اسراء در نمایشگاه کتاب دین بیشتر مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
 
مسئول غرفه نشر اسراء در ششمین نمایشگاه کتاب دین عنوان کرد: از میان کتب قدیمی نشر اسراء کتب‌های مفاتیح الحیات، تفاسیر موضوعی و حکمت و عبادات بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به تخفیف 20 درصدی ارائه شده از سوی انتشارات اسراء برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب دین گفت: 20 درصد هم تخفیف بن‌های خرید برای مخاطبان درنظر گرفته شده است که با ارائه این 40 درصد تخفیف انتظار داشتیم شاهد حضور مخاطبان بیشتری در این نمایشگاه باشیم.
 
ابوالقاسمی با بیان اینکه انتشارات اسراء همیشه کتب جدیدی را در دستور چاپ خود دارد، گفت: کتب فقهی از جمله عقلانیت شهود در این انتشارات درحال چاپ است. لازم به ذکر است، نمایشگاه کتاب دین از 26 بهمن‌ماه کار خود را آغاز کرده و تا یکم اسفندماه طی ساعات 10 تا 13 و 16 تا 21 میزبان مخاطبان خواهد بود و مهلت بازدید از این نمایشگاه تمدید نخواهد شد.
 
«خود خدا» در نمایشگاه کتاب دین عرضه می‌شود
 
علیرضا رضایی مسئول غرفه نشر معارف در نمایشگاه کتاب دین، طی گفت‌وگویی اظهار کرد: این انتشارات با 250 عنوان کتاب به نمایشگاه کتاب دین آمده که 20 مورد از این کتب چاپ اولی است و جدیدترین کتاب با عنوان «خود خدا» در این نمایشگاه عرضه می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه کتاب «خود خدا» مرتبط با زندگینامه رضا شاه است، گفت: در روی جلد این کتاب نوشته شده است که «مشاور مسئول امور اقتصادی آمریکا می‌گوید: رضا شاه در آخرین سال‌های سلطنتش چنین می‌نمود که نسبت به قدرت حالت جنون پیدا کرده بود و یکی از چاپلوسان پس از آنکه اقدامات حیرت انگیز شاه را یادآوری کرد، گفت: اعلی حضرتا، شما خیلی مقتدر و سایه خدا هستید، شاه کمی به فکر فرو رفت و با لحن جدی گفت: شاید خود خدا باشم.» مسئول غرفه نشر معارف در نمایشگاه کتاب دین از کتب «ایران مقتدر» «راه و رسم عاشقی» و «مصاف» به‌عنوان دیگر تازه‌های نشر معارف نام برد و گفت: تلاش ما این است که بتوانیم نیازهای مخاطبان را شناسایی و بر اساس نیازها تولید و ارائه آثار را دنبال کنیم.
 
وی از ارائه 10 تا 20 درصد تخفیف از سوی نشر معارف در نمایشگاه کتاب دین یاد کرد و گفت: امروز شاهد افزایش استقبال مخاطبان از غرفه انتشارات معارف هستیم.
 
رضایی تصریح کرد: دفتر انتشارات معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست که تا به امروز کتب‌های پرطرفداری را به چاپ رسانده است و از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «صعود چهل ساله» اشاره کرد، همچنین کتاب «علی از زبان علی» نیز به چاپ سی‌ام رسیده است و کتاب «حسین از زبان حسین» نیز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. نمایشگاه کتاب دین از ۲۶ بهمن‌ماه در نمایشگاه دائمی استان قم آغاز به کار کرده و تا یکم اسفندماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ هر روز میزبان مخاطبان است.
از انتشار کتب جدید تا حضور پرشور نشر های گوناگون در ششمین نمایشگاه کتاب دین
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار