رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید _۱۹ از افزایش ملایم روند ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ 25 February 2023

تابناک فارس به نقل از ایمنا: سید وحید حسینی امروز _ شنبه ششم اسفندماه _در نشست خبری ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار افراد درگیر با عفونت‌های حاد تنفسی در حال افزایش است و شیوع بیماری‌های واگیر در ایام نوروز ممکن است بیشتر شود و شاهد روند صعودی آمار بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در این ایام باشیم.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به عفونت‌های حاد تنفسی، ادامه داد: وضعیت مراجعان مراکز تشخیصی و درمانی استان فارس نشان‌دهنده افزایش ملایم ابتلاء به عفونت‌های حاد تنفسی در این استان است، لذا باید تدابیری برای پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در خصوص رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با شیوع بیماری‌های واگیردار به ویژه در روزهای ابتدایی سال نو، گفت: افزایش موارد ابتلاء، با توجه به نزدیک بودن تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ و افزایش برگزاری آئین‌ها و دورهمی‌ها، نگرانی در مورد وضعیت موارد ابتلاء به عفونت‌های حاد تنفسی را بیشتر می‌کند.

وی درباره این موضوع که در حال حاضر دو شهرستان خرم بید و کوه‌چنار در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، افزود: افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی ضروری و مورد تأکید است، افراد نباید در رعایت این نکات بهداشتی سهل‌انگاری کنند، چرا که ممکن است زمینه‌ساز شیوع بیشتر بیماری‌های حاد تنفسی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار