معاون گردشگری میراث فرهنگی استان:
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آمادگی ١٠۵ راهنمای گردشگری جهت خدمات رسانی به مسافران نوروزی در استان خبر داد و گفت: کد آر کیو سال آینده جهت ارائه خدمات گردشگری به ناشنوایان در اماکن گردشگری نصب می شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 27 February 2023
علی صابر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هر سال در ایام نوروز در اماکن گردشگری کرمانشاه از جمله طاق بستان، بیستون‌، تکیه معاون الملک ، تکیه بیگلربیگی و معبد آناهیتا به این دلیل که محفوظ شده و دارای بلیط فروشی هستند، راهنمایان گردشگری بیشتری قرار می دهیم.
 
وی با اشاره به فراخوان جذب راهنمای گردشگری 
و ثبت نام تعدادی از پرسنل اداری، ادامه داد: از راهنمایان گردشگری دارای مجوز هم استفاده خواهیم کرد، و مجموع ۱۰۵ راهنمای گردشگری برای نوروز امسال آمادگی کامل دارند، در نوروز ۱۴۰۱ هم حدود ۹۴ راهنمای گردشگری داشتیم که این تعداد افزایش یافته است.
 
وی گفت: داوطلبان در حوزه راهنمای گردشگری پس از گذراندن دوره های لازم در یک آزمون سراسری کشوری شرکت می کنند و پس از طی مراحلی، مجوز راهنمای گردشگری اخذ می کنند، راهنمایان فارسی زبان و زبان های بین المللی هم داریم که بر اساس زمینه فعالیتشان
برای این افراد آزمون زبان برگزار و مدرک دریافت می کنند.
 
صابر در خصوص راهنمای گردشگری برای ناشنوایان تاکید کرد: تا کنون راهنمای گردشگری برای افراد ناشنوا ونابینا نداشتیم، اما برنامه هایی در این خصوص در زمینه بحث های نرم افزاری از جمله نصب کد آر کیو در مکان های گردشگری در دستور کار است تا از طریق این کد ها به صورت صوتی، متن و تصویر قابل استفاده برای گردشگران قرار گیرد. 
 
وی گفت: این قابلیت برای نوروز ۱۴۰۲ قابل بهره برداری نیست چرا که نیاز به تامین مالی دارد ،برای این طرح درخواست تامین اعتبار کردیم پس از تامین کد های آر کیو را در مکان های گردشگری نصب خواهیم کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار