رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه:
رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه از افزایش قیمت برخی محصولات نظیر بادنجان به دلیل خارج از فصل بودن آن خبر داد و گفت: علی رغم اینکه قیمت برخی اقلام کاهش می یابد، خرده فروشان این کاهش قیمت را در بازار لحاظ نمی کنند.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ 02 March 2023
عزت الله گوهرباری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: باتوجه به نزدیکی به ایام عید متاسفانه قیمت هیچ یک از اقلام ثبات ندارد
و صادرات عامل اصلی این افزایش قیمت ها است. 
 
وی افزود: روز سه شنبه این هفته قیمت پیاز سفید کاهشی بود و به ۲۳ الی ۲۵ هزار تومان رسید اگر چه  
با وجود کاهش قیمت، خرده فروشان اقلام خود را با قیمت قبلی به فروش می‌رسانند. 
 
رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان ادامه داد: قیمت پیاز قرمز از انواع دیگر پیاز بیشتر است و کمبود این قلم عامل اصلی افزایش قيمت آن است. 
 
وی گفت: پیاز سفید و زرد از جیرفت کرمان وارد می شود و تنها علت اصلی این گرانی ها صادرات  بی رویه است که در صورت عدم صادرات، قیمت ها کاهش بیشتری خواهد داشت. 
 
وی تصریح کرد: هر کیلوگرم پیاز سفید قبل از صادرات ۱۷ الی ۱۸ هزار تومان به فروش می رسید که با توجه به آغاز صادرات پیاز به خارج از کشور قیمت ها افزایش یافت.
 
وی به افزایش قیمت بادنجان طی چند وقت اخیر 
هم اشاره ای داشت و خاطر نشان ساخت: دلیل افزایش قیمت این محصول خارج از فصل بودن آن است، متاسفانه یکی از معضلات ما نبود گلخانه ای برای تامین اقلام خارج از فصل مانند بادنجان است. 
  
وی شرایط بازار را به گونه ای توصیف کرد که نیازمند نظارت بیشتر از سوی دستگاه های ذیربط است و در ادامه گفت: قیمت سیب زمینی نسبت به پیاز ثبات بیشتری دارد اما نیازمند افزایش آن در بازار هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار