عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ضرورت حذف معافیت‌های مالیاتی به دلیل تامین مالی دولت در راستای اجرای پروژه‌ها و هزینه‌های جاری خبر داد و گفت: حذف معافیت مالیاتی رسانه‌ها باید با اختصاص یارانه از سوی متولیان رسانه همراه باشد.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ 03 March 2023

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲ که در آن معافیت مالیاتی رسانه‌ها حذف شده، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود دولت مکلف است برای هزینه‌های جاری مالیات را از گروه‌های مختلف دریافت کند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: دولت به دلیل اینکه باید منابع مالی را تامین می‌کند و چنانچه بخشی از این معافیت‌ها ماندگار شود به نوعی منابع مالی دولت حذف می‌شود، اقدام به حذف معافیت‌ها کرده است.

نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین جهت بخشی از معافیت‌های مالیاتی حذف شده، اما عموما به صورت پلکانی کاسته و بر اساس قاعده اخذ می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: رسانه‌ها مکتوب و برخط هم در چنین شرایطی در ردیف سایر فعالین قرار می‌گیرند.

حسینی کیا در خصوص وضعیت اقتصادی موجود و مشکلات رسانه‌ها در این حوزه تاکید کرد: اگر چه حذف معافیت برای این گروه نیازمند تعیین یارانه و کمک از سوی متولیان از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا به نوعی از ورود صدمات و آسیب‌های مختلف به این قشر جلوگیری شود.

وی تغییر چنین قوانینی را دور از انتظار دانست و تاکید کرد: این معافیت‌ها به نوعی با تامین مالی دولت مرتبط است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار