مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: امسال ۶۲۶ مرکز درمانی در این استان از جمله بیمارستان، پزشک،‌ آزمایشگاه و فیزیوتراپی با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ 04 March 2023

به گزارش تابناک قم، عباس فتحی روز شنبه در گفت‌وگویی افزود: ۱۵۰ پزشک عمومی، ۱۱۶ پزشک متخصص، ۳۱ پزشک فوق تخصص، ۱۵۹ داروخانه، ۲۶ آزمایشگاه، ۳۵ فیزیوتراپی، ۷ مرکز جراحی محدود، ۹ بیمارستان، ۲۰ مرکز تصویربرداری، ۱ مرکز رادیوتراپی، ۱۶ دندانپزشک، ۸ مرکز ترک اعتیاد، ۲ ماما، ۵ مرکز توان‌بخشی و ۴۸ درمانگاه از جمله مراکز طرف قرار داد هستند.

وی اضافه کرد: مطالبات داروخانه‌ها و مراکز سرپایی تا پایان آذرماه و بیمارستان‌ها تا پایان آبان ماه پرداخت شده‌است.

وی بیان کرد: افزایش خدمات توان‌بخشی به‌ویژه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی، به روز شدن پرداخت مطالبات مراکز و موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد، افزایش تعهدات در حوزه دندانپزشکی، تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج برای پوشش هزینه‌های درمانی از جمله خدمات بیمه سلامت است.

فتحی افزود: صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت مستقر است و افراد دارای بیمه پایه مشمول خدمات می‌باشند؛ این صندوق به‌منظور جبران هزینه‌هایی است که بیماران دارند و تاکنون در تعهد بیمه نبوده، تشکیل شده‌است.

وی گفت:‌ استفاده از سامانه بیمه و یا مراجعه به مراکز طرف قرار داد ، دو روشی است که بیماران خاص و صعب العلاج می‌توانند از تخفیفات پیش بینی شده ،‌استفاده نمایند.

وی اضافه کرد:‌ ۹۵ درصد هزینه‌های درمان به‌صورت مستقیم در سامانه‌های بیمه بارگذاری می‌شود.

فتحی با بیان این‌که بعضی داروها تا حد رایگان است ،‌ادامه داد: در طرح فوق ۱۰۷ بیماری از جمله انواع سرطان مشمول این خدمات است که ۴۴ بیماری تاکنون بسته خدماتشان در سامانه‌های بیمه بارگذاری شده و بیماران نیز می‌توانند مستقیم به مراکز طرف قرارداد مراجعه و خدمات بگیرند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت قم، تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب این افراد واریز شده و ۲ میلیارد تومان دیگر پرونده آماده واریز است.

وی خاطرنشان کرد: این صندوق مهم‌ترین خدمتی است که در دولت سیزدهم شروع شده و برای سال آینده نیز درخواست بودجه بیشتری شده‌است.

در حال حاضر ۶۴۰ هزار و ۸۳۱ شهروند این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد، ۶۰ هزار نفر جزو سه دهک اول می‌باشند که به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار