دادنامه ای خطاب به مسئولین ارشد نظام
با تأثر و حسرت و پناه بردن به خدای بزرگ می‌نگارم دادنامه و رنجنامه‌ای تا ضمن هوشیاری و استمداد، شاید تسکین یابند مردم رنجور و به غم نشسته‌ی شهرستان‌های کهگیلویه و چرام و همچنین ۳۰ هزار هکتار دشت‌های تشنه که دردناک‌ترین و فاجعه بارترین خبر ممکن را دریافت نمودند.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ 18 April 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حسین رهی ، فعال رسانه ای و سیاسی طی یادداشتی نوشت : سؤال مردم و دشت‌های تشنه خطاب به؛ رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور، مجلس شورای اسلامی خاصه نماینده کهگیلویه بزرگ، نهاد‌ها و متولیان فرهنگی و اجتماعی/ کدام یک مخرب‌تر اند؟ کانون گرد و غبار یا "کانون فقر و فلاکت"؟

بسم الله و هو المستعان
با سلام، تأثر و حسرت و پناه بردن به خدای بزرگ می‌نگارم دادنامه و رنجنامه‌ای تا ضمن هوشیاری و استمداد، شاید تسکین یابند مردم رنجور و به غم نشسته‌ی شهرستان‌های کهگیلویه و چرام و همچنین ۳۰ هزار هکتار دشت‌های تشنه که دردناک‌ترین و فاجعه بارترین خبر ممکن را دریافت نمودند.
(اعلام حذف سد آبریز از مرکز پژوهش‌های مجلس)
ظاهراً نگرانی و دغدغه‌ی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جهت عدم احداث سد آبریز، تبدیل شدن تالاب شادگان به کانون گرد و غبار است که بی شک، سخنان نماینده شادگان که گفته بود در صورت احداث سد آبریز گاومیش‌های ما تشنه می‌مانند و همینطور حمایت، لابی و دخالت دیگر نمایندگان خوزستان در این تصمیم مرکز پژوهش‌های مجلس بی تاثیر نبوده است.
چرا کسی نیست و اگر هست چرا عاجز و ناتوان است که فریاد برآورد؛ اگر آنجا گاومیش‌ها تشنه می‌مانند اینجا هم آدمیان تشنه می‌مانند!
چرا کسی نیست مرکز پژوهش‌ها را متوجه سازد که در صورت احداث سد و تبدیل شدن احتمالی تالاب شادگان به کانون گرد و غبار، که الیته اینگونه نمی‌شود، اما در صورت عدم احداث سد، شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و توابعش به کانون فقر و فلاکت، بزهکاری، اعتیاد و سایر نابهنجاری‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند؟
به راستی؛ بازخورد و اثرات منفی و مخرب کدام یک بیشتر است؟
چرا کسی نیست مرکز پژوهش‌ها را متوجه سازد که؛ مهار گرد و غبار شادگان آسان‌تر است یا مهار فقر و فلاکت دیار قوم اصیل لر؟ که مهار این فقر و بدبختی با احداث سد به راحتی ممکن می‌شود.
چرا کسی نیست مرکز پژوهش‌ها را متوجه کند در صورت احداث سد آبریز شهرستان‌های کهگیلویه و چرام تبدیل به قطب کشاورزی جنوب می‌شود و آمار بیکاری به حداقل می‌رسد؟
چرا کسی نیست که البته لازم است ابتدا خود متوجه باشد و سپس مرکز پژوهش‌ها را متوجه سازد که تالاب شادگان به میزان ۷۰۰ میلیون تخصیص جداگانه دارد!
چرا کسی نیست مرکز پژوهش‌ها را متوجه سازد چنانچه با احداث سد آبریز اشکالی متوجه تالاب شادگان گردد به دلیل زیاده خواهی خوزستانی هاست نه به دلیل تخصیص حقابه به مارون؟!
چرا کسی نیست مرکز پژوهش‌ها را متوجه سازد که احداث سد آبریز منجر به تحول عظیم در بخش کشاورزی (صنعت کشاورزی، صادرات، ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی و دیگر زیرساخت‌های اقتصادی) در این دیار می‌گردد و در نتیجه بهبود شرایط زندگی و رفاه اجتماعی پدید می‌آید و رضایت خلق و خالق حاصل می‌گردد؟
چرا کسی نیست "فریاد هل من ناصر ینصرنی" این مردم مستحق و فریاد العطش دشت‌های تشنه و در حال مرگ را به گوش مرکز پژوهش‌های مجلس برساند؟
معلوم شد که کسی نیست!
اما و، اما ....
کیست که نداند سید محمد موحد برای بدست آوردن کرسی مجلس خود را به آب و آتش زد.
خود و عواملش به لطائف الحیل و با هر شگرد و ابزار ممکن حتی شعار ریاست مجلس شدن، در جبران شکست ۹۴، فراتر از نهایت سعی و اهتمام خویش کوشیدند تا بالاخره وارد مجلس شورای اسلامی شد؟ اما با وجود ادعا و کسوت نمایندگی تا مدت‌های بسیار در راهرو‌های مجلس سرگردان بی کمیسیونی بود!
حال؛ آیا احراز و احداث سد آبریز و فعال نمودن دیگر پروژه‌های مهم و اشتغالزای به کما رفته، در حکم حق الناس نیستند؟
در آخر.
جناب نماینده، استاندار و مدیران آب استان را به تدبر، تعقل و تعمق به این حدیث حضرت رسول اکرم (ص) دعوت می‌نمایم.
رسول خدا در روایتی فرمود «مَنْ تَقَدَّمَ عَلی قَومٍ مِنَ الْمُسْلِمینَ وَ هُوَ یَری أَنَّ فیهِمْ مَن هو افضلُ منه فقد خانَ اللَّه‏ و رسولَه و المُسلمیِن» یعنی هرکه جلودار و مسئول و عده‏‌ای از مسلمانان شود، در حالی که می‌‏داند در بین مسلمین ‏فردی بهتر از او وجود دارد، پس خائن به خدا، رسولش و مسلمانان خواهد بود.»
یوم تبلئ السرائر

برچسب ها: سد آبریز ، دادنامه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار