جانشین قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب:
تابناک هرمزگان- جانشین قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب با بیان اینکه توانمندی، ولایتمداری و تخصص نیروهای مسلح مایه عزت ملیت ایران است، گفت: امروز همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار، عزت و توانمندی قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ 18 April 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// امیر دریادار دوم جلیل مقدم روز سه‌شنبه در آیین رژه روز ارتش و روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساحل بندرعباس افزود: این نیروها با بهره‌گیری از کارکنان متخصص و بومی در تولیدهای نظامی پیشرفته در عرصه‌های نظامی قادر بوده و شاهد ساخت ناوشکن، زیردریایی، هواپیمای شکاری، بالگرد، موشک، انواع سلاح‌های سبک، تانک‌های نظامی و سامانه‌های راداری پیشرفته به دست متخصصان متعهد و ولایتمدار در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی ادامه داد: مردم هرمزگان پاسداران واقعی خلیج فارس هستند، با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ارتش که پیکره اصلی آن را جوانان برومند خانواده‌های مسلمان و اسلامی تشکیل می‌داد به ندای رهبر انقلاب لبیک گفته و همصدا و همگام با امت برای براندازی رژیم ستم شاهی ستیزی بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی تحقق انقلاب اسلامی در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های خستگی ناپذیر و مستمری را همراه با ایثار در ابعاد مختلف آغاز کرد.

وی اضافه کرد: در آن زمان که توطئه‌گران و فتنه‌انگیزان با هداف پلید و خاص سیاسی خواستار انحلال ارتش بودند حضرت امام خمینی (ره) در پاسخی صریح و شفاف در ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ ارتشیان را مورد عنایت قرار دادند.

نیروی زمینی در تمامی حوادث در نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمنان بوده است

جانشین قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب گفت: نیروی زمینی قهرمان که در تمامی حوادث در نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمنان بوده است به حق چهره راستین، شکست ناپذیر و استوار خویش در دفاع از مرزهای گسترده کشورمان را نشان داده است.

وی خاطر نشان کرد: شجاعت‌ها و رشادت‌های بی‌نظیر نیروی هوایی و پدافند هوایی و خلبانان دلاور دفاع از حریم هوایی کشور نشانه تعهد، ‌ عشق و ایمان آنان به خدا، اسلام و کشور اسلامی است و نیروی دریایی همچون سایر نیروها در آب‌های خلیج‌فارس و مرزهای آبی کشور در عرصه دفاع از کشور همچون نگینی درخشیده است.

امیر دریادار دوم مقدم بیان کرد: امام امت روز ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نام‌گذاری کرد، روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت حکیمانه روز شادی بندگان خدا و یأس دشمنان خدا نقطه عطف و افتخار آمیز قلمداد کرد.

وی افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ پویای انقلاب اسلامی در می‌یابیم از لحظه نخست پیروزی انقلاب ارتش و ارتشیان عشق و علاقه و میل باطنی خود را به حرکت ستم سوز و توفنده انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل اثبات کردند و برای اثبات آن فداکارها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های بسیاری انجام دادند.

جانشین قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب گفت: گسستن از رژیم منحوس پهلوی و پیوستن به اقیانوس ملت بیعت با امام راحل و درهم شکستن توطئه‌های گوناگون دشمن به‌ویژه مقابله با ضد انقلاب، ‌حضور مستمر، چندین ساله و چشمگیر در عرصه‌های حماسه، شرف و حراست از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تقدیم ۴۸ هزار شهید و حماسه فروردین ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷ هجری شمسی در نبرد نابرابر ناوهای جمهوری اسلامی ایران، ‌ جوشن، سهند و سبلان با ناوگان تا بُن دندان مسلح آمریکای جهانخوار خود شاهدی صادق برای این ادعاست.

حضور مقتدرانه نیروی زمینی موجب عقب نشینی و شکست اهداف دشمنان است

وی ابراز کرد: امروز حضور و گسترش سریع، مقتدرانه و همچنین نمایش قدرت نیروی زمینی محوری قهرمان ارتش در مرزهای زمینی کشور و نظارت بر فعالیت‌ها و گنده‌گویی تازه به دوران رسیده‌ها و دست نشانده‌ها موجب عقب نشینی و شکست اهداف شوم رژیم‌های جعلی و استکبار شده است.

امیر دریادار دوم مقدم یادآورشد: امروز پدافند هوایی قهرمان به‌عنوان چشم بینای مقام ولایت از مرزهای هوایی کشور در عمق راهبردی فرامرزهای ایران اسلامی، هر جُنبنده هوایی را رصد و مقتدرانه از حریم ایران اسلامی حراست می‌کند و اجازه تعرض هیچ پرنده متخاصم را به حریم هوایی ایرانی اسلامی نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، قهرمانانی که تنها یک روز پس از آغاز جنگ تحمیلی آن ضربه مهلک را بر پیکره پوشالی رژم بعث وارد کردند و در همان ابتدای جنگ روحیه صدام و صدامیان را تضعیف و با صدای رسا اعلام کردند بیشه ایران خالی از شیران نیست و امروز هم در این برهه حساس از زمان بازدارندگی بزرگی ایجاد کرده‌اند.

هیچ‌کس نگران حضور نداجا در آب‌های بین‌المللی نیست

وی اظهار کرد: امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان دست بلند رهبرمعظم انقلاب اجرای ماموریت می‌کند و دلاورمردان این نیرو از خلیج‌فارس تا خلیج عدن، از دریای عمان تا اقیانوس هند و دریای مدیترانه، از اقیانوس آرام جنوبی و شمالی تا اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی با پرچم به اهتزاز درآمده جمهوری اسلامی ایران حضور خود را در دریاها ثبت می‌کنند.

جانشین قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب افزود: این حضور برای امنیت کشورهای ساحلی و کشتیرانی و اهمیت دادن به آبراهه‌های دریایی است و هیچ‌کس نگران حضور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی نیست.

وی تصریح کرد: هیچ یک از ملت‌های منطقه نگران حضورهای ارتش نیستند مگر کشورهای استکبار و استعمارگر؛ این حضورهای گسترده و راهبردی چند پیام روشن و صریح داشته که یک پیام برای کشور مستقل و آزاد و یکی هم برای استکبار است.

امیر دریادار دوم مقدم خاطرنشان کرد: این حضور برای کشورهای آزاد و مستقل الهام بخش و امیدآفرین است که همه کشورها می‌توانند از خود دفاع کرده و منافع خود را بدون حضور بیگانگان تامین کنند.

جانشین قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب گفت:‌ پیام صریح آن برای استکبار کشورهای استعمارگر این است که ناوگان نظام جمهوری اسلامی هر زمان و هر جا نیاز باشد با افتخار و اقتدار حضور موثر خواهد داشت.

وی بیان کرد: همه افتخارات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ و جریان انقلاب اسلامی از زمان پیروز تا کنون علیرغم همه ناملایمات و دشمنی‌های استکبار جهانی با انواع و اقسام مختلف ماحصل تدابیر امام راحل در سال ۱۳۵۸ بود که جلوی نیت شوم دشمنان داخلی و خارجی برای انحلال ارتش را گرفت.

امیردریادار دوم مقدم تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در همه عرصه‌های مهم پیوند خود را با ملت و فداکاری در برابر ارزش‌های بزرگ اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت نشان داده است.

وی اضافه کرد: استقامت امروز، افتخار برای ایران فرداست، چندان که پایمردی دیروز مایه افتخار و سربلندی امروز ماست.

انتهای پیام//

منبع: ایسنا
برچسب ها: روز ارتش ، نداجا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار