برنامه های هفته زمین پاک (دوم تا هشتم اردیبهشت ماه) در استان مرکزی به منظور توجه به زمین پاک و اشاعه فرهنگ محیط زیست اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ 19 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، یوسف یوسفی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ۲۹ فروردین در جلسه هماهنگی گرامی داشت هفته زمین پاک افزود: ۲۲آوریل (۲ اردیبهشت ماه ) به عنوان یکی از بزرگترین رویداد های اجتماعی و مدنی جهان به نام "روز جهانی زمین پاک "  نام‌گذاری شده است و یکی از رویداد های مهم جهانی به شمار می‌رود و هر ساله در تمام کشورها برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.
وی با اشاره به شعار هفته زمین پاک با عنوان : «سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز»   بیان داشت : این هفته، فرصتی مغتنم است برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زیست بوم و زیستگاهی که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی خواهد رسید و توجه به آن نقش انکارناپذیری را در نهادینه ساختن باور و اراده انسان برای داشتن و حفظ محیطی سالم دارد.
یوسفی افزود: به همین منظور و در در راستای تنویر افکار عمومی و گسترش مسئولیت اجتماعی در قبال حفظ محیط زیست و زمین پاک  برنامه های متنوعی از جمله نواختن زنگ زمین پاک در مدارس، اجرای برنامه های پاکسازی مسیر جاده های استان در تداوم برنامه «اقدام ملی مسیر سبز- ایران پاک» ، بازدید سرزده از صنایع استان ، اجرای آموزش زیست محیطی دانش آموزان در سطح استان  درنظر گرفته شده است .
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ، افتتاح پروژه های زیست محیطی، برگزاری نمایشگاه کار دستی با مواد دور ریختنی و بازیافتی  ، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، افتتاح خانه‌های محیط ‌زیست و تقدیر از دستگاه‌های برتر در حوزه مدیریت پسماند را از دیگر برنامه های هفته زمین پاک در استان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار