سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد :
سرپرست شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص معتقد است که دردوره‌های گذشته یک سهل انگاری مفرط توسط برخی مدیران این مجموعه صورت گرفته که باعث یک عقب افتادگی مضاعف شده است و البته در دوره ۳ ساله اخیر بیشتر از ۲۰ سال قبل از آن اقدامات زیرساختی انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ 20 April 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی خصوصا در بحث اینترنت پر سرعت از جمله ملزومات برای توسعه همه جانبه در یک جامعه محسوب می‌شود و پیوستن به شبکه‌های پر سرعت در واقع حضور قدرتمند در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به حساب می‌آید.
جامعه‌ای با بافت‌های جغرافیایی خشن و صعب العبور، به دلیل وجود همین شرایط، معمولا یک عقب افتادگی تاریخی نسبت به دیگر مناطق داشته اند از جمله کهگیلویه و بویراحمد که با داشتن وضعیت جغرافیایی کوهستانی و سخت گذر همواره از این عقب افتادن در توسعه زیرساختی مخابراتی رنج برده است و البته غلبه بر این شرایط را نیازمند یک همت جهادی کرده است ضمن اینکه انتقاد از بی مسئولیتی‌ها در هر دوره‌ای که رخ داده باشد منصفانه و به حق است.
سرپرست شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص معتقد است که دردوره‌های گذشته یک سهل انگاری مفرط توسط برخی مدیران این مجموعه صورت گرفته که باعث یک عقب افتادگی مضاعف شده است و البته در دوره ۳ ساله اخیر بیشتر از ۲۰ سال قبل از آن اقدامات زیرساختی انجام شده است.
در ادامه گفتگوی سید محمد هادی امیری آمار و ارقامی را ارائه می‌دهد که به گفته خود وی امکان بزرگنمایی در ارائه این آمار وجود ندارد. البته امیری در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد به دو موضوع مهم دیگر هم اشاره می‌کند که هر دو موضوع در واقع عملکردی تحول ساز در توسعه زیرساختی استان محسوب می‌شوند!
فیلم / تعهدات سفر‌های شهرستانی استاندار و یک درخواست تحول ساز برای سفر رئیس جمهور


۳ سال طلایی در توسعه زیرساخت‌های
«سید محمدهادی امیری» در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه تحت مدیریت خود افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در گذشته خیلی مورد غفلت واقع شد بطوریکه زیرساخت‌های مخابراتی استان ضعیف بود.
وی اظهارکرد: طی سه سال اخیر به اندازه ۲۰ سال در زمینه زیرساخت‌های مخابراتی و توسعه ارتباطات در استان کهگیلویه و بویراحمد کار شده است.
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۴۰ کیلومتر فیبر نوری یاسوج به سی سخت، ۳۸ کیلومتر نوری یاسوج به دهستان کاکان، ۱۲ کیلومتر فیبر نوری از یاسوج به سمت «تنگ کناره» و «تنگاری»، ۴۰ کیلومتر فیبر نوری دهدشت به سمت قلعه دختر، ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری از باشت تا چرام، ۴۰ کیلومتر فیبرنوری گچساران به آب شیرین و ۸ کیلومتر فیبر نوری شهر لیکک تا بهبهان اجرا شده است.
امیری تصریح کرد: این نهضت جهادی فیبر نوری در استان کهگیلویه و بویر همت همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: ۱۴۰ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد طی سه سال اخیر به اینترنت پرسرعت متصل شدند.
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یک هزار و ۵۹۱ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ارتباط مطلوب هستند. در برنامه داریم که همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان کهگیلویه و بویراحمد از تلفن و اینترنت برخوردار شوند.
وقتی باید جور اپراتور‌ها را کشید!
امیری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از اپراتور‌های ارائه دهنده ارتباطات گفت: این اپراتور‌ها فقط به ارائه خدمت در مکان‌هایی می‌دهند که برای ان‌ها صرفه اقتصادی داشته باشند.
وی تاکید کرد: بار ارتباطات استان کهگیلویه و بویراحمد بر دوش شرکت مخابرات است که جا دارد دیگر اپراتور‌ها همچون همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز بویژه در مناطق محروم و دور افتاده این استان به کمک مخابرات بیایند.
تلاش برای ارتباط پایدار در بحران
امیری ادامه داد: تعویض و تجهیز زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی شهرستان‌های دنا و بهمئی و مرکز روستای «سرآبتاوه» انجام شد. همچنین جهت جلوگیری از سرقت، امکانات لازم جهت امنیت شبکه ارتباطی استان فراهم شده است.
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این نکته که مسیر‌های ارتباط دهی می‌توانند در شرایط بحرانی به قطعی منجر شوند، گفت: مسیر دوم جایگزین ارتباطی جهت شهر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و مهیا شده است.
امیری افزود: برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد، این استان به سایت‌های اضطراری و سیار تلفن همراه و ثابت جهت استفاده در مواقع ضروری و حوادث غیرمترقبه تجهیز شده است.
وی تصریح کرد: با تلاش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان کهگیلویه و بویراحمد جانمایی، طراحی و نقشه برداری شده است که می‌تواند نقش مهم و بسزایی در خارج شدن استان از بن بست ارتباطی ایفا کند و این مسأله یکی از آرزو‌های دیرینه ام است.
"نجما "نهضت تحول ساز مخابرات
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح نجما در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این طرح استان به ۲۲ منطقه تقسیم شده که فیبرنوری خانگی به مردم داده خواهد شد و پیش بینی می‌شود که در فاز اول این طرح پنج هزار مشترک از این خدمت بهره‌مند شوند.
اولین تجربه ارتباطی متفاوت کاکانی‌ها در زمستان!
امیری ادامه داد: تنها زمستانی که ارتباط تلفنی و مخابراتی دهستان «کاکان» در شهرستان بویراحمد که یک منطقه برفگیر بوده، قطع نشده است، زمستان امسال بود.
وی اظهارکرد: تمام جاده‌های بین شهرستانی استان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش اینترنت هستند، همچنین در برنامه داریم که در کلیه تونل‌های جاده‌های این استان پوشش ارتباطی ایجاد شود.
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳۰ سایت ارتباطی جدید در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تا یک ماه آینده به طور کامل زیر پوشش قرار می‌گیرند که ۱۳ سایت از این تعداد با توجه به بلند مرتبه سازی‌های شهر یاسوج در این شهر برای بهبود ارتباط ایجاد می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار