نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه :
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه نماز عید فطر را توصیه به تقوا دانست و گفت: بی اعتنایی به امور دنیوی تربیت الهی و ماه رمضانی است.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ 22 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه آیت الله مصطفی علما صبح امروز پس از اقامه نماز عید فطر اظهار کرد: در تعریف امام علی (ع) از مومن نگاهِ او به هر چیزی "عبرت" است، دین مبین اسلام، مسلمین را به شیوه ای  تربیت کرده که به هر چه نظر می کنند برای آن ها یک اعتبار و عبرت خواهد بود. 
 
وی با بیان اینکه مومن از مسائل عبور کرده و می داند دنیایی نیست، افزود: تمام تشریفات ماه مبارک رمضان هم متمایل به آخرت است، لذا ما باید از همه چیز عبرت گرفته و خودمان را اینطور تربیت کنیم. 
 
وی اضافه کرد: بنابر این حدیث همه حالات انسان از جمله نگاه کردن، سکوت و تکلم باید عبرت برای او باشد. 
 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه روزه ماه رمضان و نماز عید فطر و.. را لطف و عنایت خداوند به انسان دانست و گفت: هنگام گرفتاری به حسب امور زندگی و دنیا حالت صبر به ما می دهد، یعنی می خواهد ما را به شیوه ای تربیت کند که واقعا بنده مخلص خدا باشیم. 
 
آیت الله علما نماز عید فطر را توصیه به تقوا اعلام کرد و افزود: زکات عید فطر و ماه مبارک رمضان هم توصیه به تقواست. 
 
وی با اشاره به اینکه بی اعتنایی به دنیا، تربیت الهی و تربیت ماه رمضانی است، خاطر نشان ساخت: قناعت به این معنی است که در امور ظاهری و دنیایی قانع و فقط متکی به خداوند و متوسل به او باشیم. 
 
آیت الله علما تاکید کرد: باید دنیا را داشته باشیم اما حقیقت و جانِ ما مربوط به آخرت باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار