با اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان فریدونشهر، ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها در این شهرستان مهار شده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 24 April 2023

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل آب بند و سد‌های کوچک خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی برای ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان ساخته شده است.

علی رحیمی با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ درصد حوزه‌های آبخیزداری شهرستان فریدونشهر دارای مطالعات تفصیلی و سنواتی هستند افزود:در چند سال اخیر با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه صد‌ها طرح مدیریتی، بیولوژیکی و آبخیزداری باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب‌ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان اجرا شده است.

وی میانگین بارش سالانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و گفت: از آبی که پشت سیل بند‌ها ذخیره می‌شود برای سیراب کردن زمین‌های کشاورزی و همچنین پرورش آبزیان استفاده می‌شود.

سیامک اسفنانی کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر نیز گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان فریدونشهرکه یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دِز است، ساخت سازه‌های آبخیزداری در این شهرستان نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار