کد خبر: ۱۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۲ 07 March 2015
استاندار البرز بر بومی شدن دانش مدیریت بحران در استان تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، سیدحمیدطهایی اظهار داشت: پدافندغیرعامل علاوه بر تهدیدات ملی و منطقه‌ای باید بر اساس تهدیدات بومی در برنامه‌ریزی‌های کلان مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: فرهنگ‌سازی آموزش به منظور توسعه و تقویت مبانی، اصول و اهداف پدافند غیرعامل هم به لحاظ تئوریک و هم به لحاظ عملیاتی باید مد نظر قرار گرفته شود.
استاندار البرز دانش مربوط به پدافند غیرعامل را دانشی طبقه‌بندی شده عنوان کرد و گفت: کشورهای صاحب این دانش، به راحتی آن را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند و باید تلاش کنیم به نوعی دانش پدافند غیرعامل را برای مدیریت بحران بومی‌سازی کنیم.
وی با تأکید بر اهمیت یادگیری دانش پدافند غیرعامل در سطوح مدیریتی و کارشناسی در استان تصریح کرد: آموزش می‌تواند در آگاه‌سازی مدیران و در مواجه با شرایط بحرانی نظیر کمبود آب، بارش باران و خشکسالی که باعث وجود ریزگردها و هوای آلوده می‌شود، سرکشی مداوم به تجهیزات و امکانات و آمادگی کامل برای مواجهه با وضعیت بحرانی در استان مؤثر باشد.
طهایی تأکید کرد: تهیه و تدوین اهداف و برنامه‌های پدافندغیرعامل باید با پوشش ضعف‌های موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب و با تکیه بر اسناد بالا دستی در حوزه عمرانی و برنامه‌ریزی باشد.
وی افزود: در زمینه پدافند غیرعامل مسایل زیادی برای بحث وجود دارد از این رو کمیته‌ها و کارگروه‌های مربوطه علاوه بر پیشنهادات باید راهکارهایی عملی را نیز ارائه دهند.
طهایی بر ضرورت ارائه مطالب ارایه شده در این شورا و شورای برنامه‌ریزی و اداری تأکید کرد و اعلام کرد: باید مسایل حوزه پدافند غیرعامل در این دو شورا مطرح شود تا برآورد ریالی و همسویی و همکاری بقیه دستگاه‌های اجرایی به شورای پدافند غیرعامل یاری رساند.
وی بیان داشت: موضوع کمبود آب و خشکسالی نه تنها در شورای برنامه‌ریزی و اداری بلکه باید در جلسات شورای عالی آب استان توسط اعضا بررسی شود تا راهکارهای عملیاتی ارایه گردد.
استاندار البرز با توجه به بحران کمبود آب و کاهش هر روز منابع آبی، فرهنگ‌سازی برای مصرف آب را ضروری دانست و گفت: با مدیریت در این زمینه و فرهنگ‌سازی عمومی و آموزش دستگاه‌های اجرایی باید به این مهم دست یافت.
استاندار البرز همچنین با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه پدافند غیرعامل اظهار داشت: با ارایه گزارش مبنی بر طرح تحول سلامت در استان و با ایجاد 110 مرکز بهداشت و همچنین آموزش 850 نفر 12 هزار و 500 نفر شناسنامه الکترونیک ایجاد شده است که از این طریق بیماری‌ها در مرکز سلامت و بهداشت رصد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار