مسئول امور موزه‌ها و بناهای فرهنگی تاریخی همدان با اشاره به اجرای برنامه هایی به مناسبت روز کودک با هدف آشنایی این قشر با فرهنگ و تاریخ کشور، گفت: کودکان باید حفظ اماکن تاریخی را بیاموزند.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 14 October 2015
مسئول امور موزه‌ها و بناهای فرهنگی تاریخی همدان با اشاره به اجرای برنامه هایی به مناسبت روز کودک با هدف آشنایی این قشر با فرهنگ و تاریخ کشور، گفت: کودکان باید حفظ اماکن تاریخی را بیاموزند.

به گزارش مهر، لیلا خوش مو در برنامه مسابقه نقاشی و قصه‌گویی که به مناسبت روز جهانی کودک در گنبد علویان برگزار شد بابیان اینکه هفت برنامه از سوی میراث فرهنگی برای کودکان برگزارشده است، عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی به این نتیجه رسیده است که برای آشنایی بیشتر کودکان با بناهای تاریخی برنامه‌هایی برای کودکان برگزار کند.

وی بابیان اینکه کودکان باید با شرایط میراث فرهنگی و بناهای تاریخی آشنا شوند، افزود: بناهایی در سطح استان وجود دارد که کمتر شناخته‌ شده‌اند پس برای آشنایی کودکان با این بناها یک سری برنامه از سوی میراث فرهنگی در هفته کودک برگزار شد.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای فرهنگی تاریخی همدان بابیان اینکه یک کارگاه آموزشی کودک و حفاظت در موزه هگمتانه برای کودکان برگزار شد، عنوان کرد:هدف از اجرای این برنامه‌ها آشنایی کودکان با بناهای تاریخی و حفظ و نگهداری از آن‌ها است.

گفت:یک برنامه قصه‌گویی از طرف سازمان میراث فرهنگی در راستای شناساندن بناهای تاریخی و زندگینامه مشاهیر استان برای کودکان در حال اجرا است.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای فرهنگی تاریخی همدان بابیان اینکه هدف از برگزاری این برنامه‌ها تشویق کودکان برای بازدید از اماکن تاریخی و آشنایی با نحوه حفاظت از بناها است، عنوان کرد: کودکان باید بیشتر با فرهنگ گذشته آشنا شوند.

خوش مو بابیان اینکه ۱۲۰ کودک در این برنامه شرکت کرده‌اند، بیان کرد: این برنامه‌ها با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال، ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی استان بازدید کرده‌اند، بیان کرد: در شش ماه دوم سال برنامه‌هایی برای بازدید گروه‌های مدارس و دانشجویی از اماکن تاریخی استان اجرا شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار