رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر مطرح کرد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: استانداردسازی و افزایش کیفیت محصولات واحدهای تولیدی استان از مهم‎ترین راه‌های ورود به بازارهای جهانی وتوسعه صادرات غیرنفتی است.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 12 October 2015
تابناک بوشهر: سید‌حسین محمدی حسینی امروز در همایش  روز جهانی استاندارد در بوشهر، اظهار داشت‌: در حال حاظر در حوزه اقتصاد بین‌الملل با دو پدیده جهش اقتصادی و جهانی‌شدن اقتصاد روبه‌رو هستیم که هر دو پدیده ارتباط مستقیم با استاندارد‌سازی و به‌روز رسانی مؤلفه افزایش سطح کیفی خدمات و کالا دارد.

وی ضمن اشاره به 29 مهر ماه به عنوان روز ملی صادرات افزود: مهمترین مؤلفه توسعه اقتصادی و صادرات غیرنفتی رعایت استاندارد و ارتقاء سطح کالا و خدمات به مصرف‌کنندگان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر با اشاره به تاکید ریاست‌جمهوری بر افزایش سطح صادرات غیر نفتی بیان کرد: برای دستیابی به چشم‌انداز سند راهبردی توسعه در افق سال 1404 با رشد 8درصدی توسعه صادرات غیرنفتی باید به الزامات و استانداردهای بین‎المللی توجه ویژه‎ای داشته باشیم و ما به ازای افزایش تولید داخلی باید استانداردسازی را نیز افزایش دهیم.

وی با اشاره به هدف افزایش تولید ناخالص داخلی به میزان 3.5 برابر معادل 8 میلیارد دلار در سند راهبردی توسعه با افق 1404 افزود: افزایش و ترویج استاندارد تعیین کیفیت و همچنین برندسازی و توجه به علائم تجاری سبب رشد و توسعه سه بخش مهم سند توسعه یعنی صنعت، معدن و تجارت می‎شود.

حسینی با اشاره به نگاه ویژه صنایع و تولید کنندگان کالا و خدمات به ارتقاء بهره‎وری و رعایت نکات زیست محیطی و ایجاد بستر مناسب برای تولید کنندگان در زمینه رقابت گفت: تهیه برش صنعت و معدن و تجارت از سند توسعه در قالب نقشه راه توسعه استان بوشهر توسط دانشگاهیان و متخصصان این استان سبب رشد پایدار و متوازن و دانش بنیان می‎شود و از ضروریات توسعه استان بشمار می‎‌رود.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد سازی و افزایش کیفیت محصولات واحدهای تولیدی استان بوشهر از مهم‎ترین راههای ورود به بازارهای جهانی وتوسعه صادرات غیرنفتی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار