هر ساله نمایشگاه گل و گیاه یزد در اردیبهشت ماه توسط بخش خصوصی انجام می‎شد ولی امسال شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در نظر دارد به منظور تخصصی‎تر شدن این نمایشگاه، خود برگزاری آن را برعهده بگیرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 01 May 2023

هرچند برگزاری نمایشگاه‌های گل و گیاه عمدتاً با هدف رونق کسب و کار و بهبود فعالیت اقتصادی بازار در این حوزه انجام می‌شود ولی این نمایشگاه‌ها همواره نقش موثری در ایجاد روحیه شاد و امید به زندگی در بین مردم دارند.

برپایی این نمایشگاه‌ها که همیشه در کشورمان به ویژه در شهرهای کویری و گرمی مانند یزد، مورد استقبال وصف‌ناپذیر علاقمندان قرار می‌گیرند، همچنین موجب ترویج فرهنگ حفظ و نگهداری صحیح از گل‌ها و گیاهان و توجه شهروندان به فضای سبز می‌شوند.

غالباً این نمایشگاه‌ها در استان یزد در فصل بهار که شرایط آب و هوایی معتدل‌تری بر استان حکمفرماست، دایر می‌شود تا هم طراوت و شادابی گیاهان در این مقطع زمانی بهتر حفظ شود و هم عبور و مرور بازدیدکنندگان و استقبال مردم در ایام برگزاری این نمایشگاه سهل‌تر انجام شود.

نمایشگاه گل و گیاه یزد غالباً هر ساله طی هفته‌های اول تا دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شد ولی امسال با به تعویق افتادن زمان برگزاری آن به نوزدهم اردیبهشت ماه، حرف و حدیث‌های مختلفی مطرح شده است که در این رابطه به سراغ یکی از مسئولان شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد رفتیم تا از چند و چون برگزاری این نمایشگاه آگاه شویم.

«محسن شیخ علیشاهی» معاون برنامه‌ریزی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد در این رابطه بیان کرد: یکسری از نمایشگاه‌ها برای برگزاری نیازمند به شتاب دهنده و تقویت از سوی شرکت نمایشگاه‌های استان هستند چرا که مجریان بخش خصوصی توانایی لازم برای برگزاری آن‌ها به‌ صورت تخصصی را ندارند و این امر را می‌تواند موجب بروز برخی از آسیب‌ها و مشکلات در جریان برگزاری نمایشگاه شود.

وی با بیان این گه چنین اقدامی قبلا نیز در مورد نماشگاه های فروش پاییزی، نمایشگاه بهاره و غیره نیز در استان انجام و سطح این نمایشگاه‌ها را از کف پنجشنبه بازار به یک نمایشگاه درخور و شایسته‌ی مردم ارتقا داده بود، اظهار کرد: اعضای هیئت‌مدیره نمایشگاه استان تأکید دارند که نمایشگاه‌های عمومی عمدتاً به سمت برگزاری تخصصی سوق یابند لذا در همین راستا شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد در نظر دارد برگزاری نمایشگاه گل و گیاه امسال را نیز خود برعهده بگیرد تا طی بازه سه ساله سطح این نمایشگاه در استان را به جایگاه قابل‌قبولی برساند.

شیخ علی‌شاهی با بیان این‌ که علت به تعویق افتادن زمان برگزاری نمایشگاه گل و گیاه استان از پنجم تا نهم اردیبهشت ماه به ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه همین موضوع بوده‌ است، گفت: در حال‌ حاضر رایزنی با شرکت‌های و گلخانه های تولید کننده گل در حوزه گل و گیاه در استان‌های مختلف کشور در حال انجام است تا شاهد برگزاری نمایشگاه تخصصی‌تری در این بخش باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار