مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ممنوعیت اسکان و کار اتباع افغانی در کرمانشاه خبر داد و گفت: خارجی ها برای کار در استان باید پروانه کار اخذ کنند.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹ 10 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد :جریمه روزانه بکارگیری اتباع خارجی در سال 1402 ،به ازای هر روز 8 میلیون و 847 هزار و 140 ریال می باشد.

وی افزود: اتباع خارجی برای کار در استان باید پروانه کاربگیرند، به این ترتیب از طرف امور مهاجرین استانداری معرفی شده و با تحویل مدارک به آن ها پروانه داده می شود، تعدادی اتباع خارجی در سنقر ، اسلام آباد، کرمانشاه و همچنین شهرک صنعتی کرمانشاه پروانه کار دارند که این اتباع خارجی صاحب تخصص 
می باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه گفت :اتباع افغانستانی  اجازه اسکان وکار در استان کرمانشاه را  ندارند و در صورتی که دارای پروانه باشند کار در کرمانشاه برای آن ها ممنوع می باشد، ۳۸ نفراتباع در سال ۱۴۰۲ از اداره کل مجوز گرفته یا در دست اقدام است، این اتباع بیشتر در  سنقر و اسلام آباد مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بیشتر این اتباع چینی و تعدادی هم هندی هستند،مشاغل اتباع خارجی حاضر در کرمانشاه تکنیسین ،کارشناس فنی،نصاب، اپراتور دستگاه و تعمیر کار ماشین آلات می باشد.

احمدی تاکید کرد: اگر در کارگاه ها مشاهده کردید که از اتباع بیگانه بدون پروانه استفاده می کنند به جهت برخورد با اینگونه افراد به  اداره کار یا پلیس اطلاع داده شود، تنها اتباعی مجاز به فعالیت هستند که به حرفه و کار آنها زیر نظر استانداری در استان کرمانشاه نیاز باشد. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار