کد خبر: ۱۱۰۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱ 13 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی در نشست با اصحاب رسانه ضمن اعلام این خبر افزود: وزیر گردشگری برای مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگ عشایر (کوچ) به استان سفر می‌کند.
طالبی پور ادامه داد: وزیر گردشگری ضمن افتتاح این جشنواره از برخی طرح‌های گردشگری در برخی شهرستان‌های استان بازدید خواهد کرد.
این مسول اظهار داشت: در جشنواره فرهنگ عشایر (کوچ) گروه‌های فرهنگی، هنری و تولید کننده صنایع دستی و محلی از برخی استان های کشور حضور خواهند داشت. 
وی گفت: برخی طرح‌های گردشگری استان مانند پارک آبی یاسوج می‌تواند تحولی اساسی در رونق گردشگری استان ایجاد کند.
وی با ارائه توضیحاتی در خصوص جشنواره برفی اظهار داشت: ظرفیتی که ما برای توسعه گردشگری زمستانی داریم در حوزه جنوب کشور بی نظیر است و اگر بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم، وضعیت هتل‌های ما در زمستان شلوغ‌تر از تابستان خواهد بود.
طالبی پور ادامه داد: در حوزه میراث یکی از موضوعات شاخص مربوط به بلاد شاپور است که در سنوات گذشته کار‌هایی انجام گرفته است، اما مهمترین موضوع تملک اراضی است که انجام نشده بود که در این یکی دو سال تملک شده و بخش دیگر هم در حال تامین اعتبار است که قرار است و برای تعدادی هم رایزنی شده است که در قالب طرح ملی مسکن به مالکین زمین و تسهیلات واگذار شود.
وی در خصوص بلاد شاپور گفت : متاسفانه اعتباراتی که در سال‌های قبل هزینه می‌شد پس از مدتی کار رها می‌شد در حالی که مرمت نیازمند ورود به چرخه خدمات واستفاده عموم است.
وی ادامه داد: الان کاروان سرا و منطقه گردشگری بلاد شاپور به بخش خصوصی واگذار شده که با دارا بودن یک مجموعه کامل، خدمات گردشگری با ظرفیت اجرای برنامه راه اندازی شده است.
طالبی پور گفت: در سال گذشته بازار دهدشت را با ده میلیارد بازسازی کردیم و قرار است به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با اشاره به مشکلات منطقه گردشگری کمر دوغ گفت : جاده دسترسی به منطقه پایین دست کمر دوغ فعلا اعتباری اندک در نظر گرفته شده که قیر پاشی شود برای از دست نرفتن زیر سازی و امیدواریم در سفر رییس جمهور اقدام اساسی برای ساماندهی آن صورت گیرد. 
وی ادامه داد : اماکن بالا دست آبشار هم آن هایی که امکان داشته باشد تغییر کاربری داده می شوند که مردم از منافع آن بهره مند شوند.

طالبی پور در خصوص مشکلات سادات محمودی هم اظهار داشت : متاسفانه بیشتر منافع در تولیدات صنایع دستی این منطقه برای دلال ها است اما اکنون استارت اپ ها وارد میدان شدند و اقداماتی انجام شده ولی باز هم دلالان کار خود را انجام می دهند .
وی افزود : یکی از مشکلات اساسی منطقه سادات محمودی مربوط به بازارچه صنایع دستی است که حدود یک ماه پیش نقطه ای جنب پارک ولایت شناسایی شد و تاییدیه گرفته و در حال انجام کار مقدماتی برای احداث آن هستیم.

طالبی پور ادامه داد : سه منطقه سادات محمودی ، سربیشه و بید زرد را برای منطقه ویژه تولیدات صنایع دستی ثبت ملی شود که اگر انجام شود کمک بسیار بزرگی به توسعه این مناطق می شود.

فیلم / حکایت عجیب موزه یاسوج! 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار