رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛
رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مرحله دوم مبارزه با آفت سن (پوره) در مزارع گندم و جو کرمانشاه آغاز شده و بر اساس پیش بینی‌ها ۴٠٠ هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه علیه این آفت سمپاشی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ 16 May 2023

 

رحمت الله جلیلیان

علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آفت سن یکی از مهمترین آفات محصولات گندم و جو در استان کرمانشاه است و از ٢ جنبه کمی و کیفی به گندم و جو آسیب می‌رساند.

وی افزود: هر ساله با استفاده از سموم مجازِ معرفی شده از سوی مراکز تحقیقاتی با این آفت مبارزه می‌شود، جهاد کشاورزی زمان مبارزه را به کشاورزان اعلام و سموم مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: آفت سن به ٢ صورت مادری (بالغ) و پوره به مزارع گندم و جو ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه مبارزه با سن (پوره) در مزارع استان آغاز شده، خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی‌ها سمپاشی علیه این آفت در ۴٠٠ هزار هکتار از مزارع استان انجام می‌شود.

چاله چاله در ادامه به آفات محصولات چغندر قند و سیب زمینی اشاره کرد و گفت: ٢ آفت عمده محصول چغندر قند «کک» و «کرم برگخوار» است که شروع مبارزه با این آفات در مزارع استان کرمانشاه به زودی آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: کرم «طوقه بر» آفت مهم سیب زمینی است که خوشبختانه این آفت در مزارع سیب زمینیِ استان کرمانشاه شایع نیست و عمدتا سمپاشی علیه آن صورت نمی‌گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار