کد خبر: ۱۱۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 12 October 2015
رشت - ایرنا - استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش گیلان گفت: جذب نیروهای پیش دبستانی در آموزش و پرورش بایستی با دقت انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری افزود: برای اجرای موضوع جذب نیروهای پیش دبستانی در آموزش و پرورش، بایستی با دقت تلاش کنیم تا شاهد اعتراض همراه با مستندات از سوی نیروها نباشیم.
جذب نیروهای پیش دبستانی، مصوبه مجلس شورای اسلامی است که بر این اساس وزارت آموزش و پرورش موظف شده که از نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش بهره مند شود.
استاندار گیلان در ادامه جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در رابطه با اردوی راهیان نور دانش آموزان بیان کرد: اردوی راهیان نور دانش آموزی، کاری فرهنگی و ارزشمند است اما بایستی دقت شود تا اعزام دانش آموزان حتما داوطلبانه باشد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به امنیت سفر برای دانش آموزان در اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: بایستی در انتخاب رانندگان و سالم بودن اتوبوس ها به لحاظ فنی دقت کافی شود.
رییس شورای آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: اردوهای راهیان نور در حفظ میراث گرانبهای هشت سال دفاع مقدس و حفظ ارزش های این دوران نقش مهمی دارد.
وی معرفی و شناساندن ارزش های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان را مهم دانست و تصریح کرد: بخشی از این اقدامات می تواند از طریق راهیان نور عملی شود.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با رونمایی از اولین کانون دانش آموزی دانش بنیان نیز اضافه کرد: راه اندازی این کانون کاری خوب و اثرگذار است.
نجفی توجه به شرکت های دانش بنیان برای رفع مشکل بیکاری را مهم دانست و یادآور شد: اگر در زمینه شرکت های دانش بنیان و فناوری تلاش شود، آینده گیلان در زمینه اشتغال را مثبت می بینم.

* بر اساس نیاز، 375 نفر شرایط جذب را دارند
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: پس از بررسی های انجام گرفته؛ از مجموع یک هزار و 913 نفر از نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی، 375 نفر شرایط جذب را دارند.
مهدی حاجتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان افزود: سعی ما بر این است که از نیروهای پیش دبستانی در آموزش و پرورش گیلان بهره مند شویم.
وی اظهار کرد: تلاش می کنیم تا زمینه ساماندهی همه همکاران شاغل در مناطق محروم در شهرهای مورد درخواست شان را ایجاد کنیم و از نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی استفاده نماییم البته در این رابطه ، در هر شهری که نیاز داشته باشیم در شرایط مساوی ، اولویت با فرد بومی است.
وی در ادامه با اشاره به آثار معنوی اردوی راهیان نور بیان کرد: آموزش و پرورش با همکاری سپاه قدس گیلان برای اعزام دانش آموزان در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اقدام می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: با آغاز اعزام راهیان نور در سال تحصیلی جدید از یازدهم مهرماه تاکنون ، یک هزار و 412 نفر به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام شده اند.
وی در رابطه با المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای بیان داشت: ورزش های همگانی و قهرمانی از موضوعات مطرح شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است بنابراین بایستی در مدارس مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در سال تحصیلی 95 - 94 ، 40 درصد از دانش آموزان استان گیلان (از مجموع بیش از 365 هزار نفر) بایستی تحت پوشش المپیاد ورزشی درون مدرسه ای قرار گیرند.
وی ارتقاء سطح سلامت، نشاط و شادابی دانش آموزان و افزایش میزان مشارکت اولیاء و سایر ارگان ها را از اهداف این المپیاد عنوان و اظهار کرد: دستگاه ها و نهادهای مختلف در شهرستان ها در پویایی و بهتر برگزار شدن این المپیاد در مدرسه می توانند کمک کنند.
گزارش جذب نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی، اردوی راهیان نور دانش آموزی در سال تحصیلی 95 - 94 ، توسعه دبیرستان معارف اسلامی ، المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای و ... از جمله موضوعات دستور جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار